În 6 februarie 2012, a apărut primul număr al revistei Today Software Magazine. Îmi amintesc cum la inaugurarea revistei, alături de colegii mei de la Gemini Solutions, ne-am străduit să creăm o listă cu toate cunoștințele noastre din zona de IT. Ne-am strâns douăzeci de oameni, constituindu-se astfel primul eveniment de lansare. Atunci nu ne-am gândit să prezentăm articolele, doar am stat la povești și am împărțit revista participanților. De atunci acest proiect a trecut prin mai multe transformări și colaborări pentru a ajunge în forma de astăzi.
Today Software Magazine este un proiect care a demonstrat două lucruri importante: necesitatea unei informări locale la nivelul specialiștilor IT, iar pe de altă parte nevoia de exprimare a acestora într-un spațiu în care tehnologia și experiența acumulată sunt cele mai importante aspecte. De altfel, în editorialul publicat în primul număr au fost publicate cele trei direcții ce au fost urmate:
Deși niciodată nu ne-am considerat un startup, evoluția revistei are toate ingredientele specifice acestora:
Realizarea conținutului pentru primul număr a reprezentat o provocare. O mare parte dintre prieteni s-au mobilizat și au contribuit fiecare cu câte un articol. Principala dilemă era atunci de a rămâne doar online sau de a avea revista și în format tipărit. Multă lume se declara susținătoare a principiilor ecologiste, deci a variantei online, în momentul în care le ceream părerea. Dar întotdeauna, la plecare, mulți dintre aceștia doreau să mai ia cu ei câteva reviste pentru prieteni. Am rămas așadar cu ambele formate.
Un alt aspect de care trebuia să țin cont a fost finanțarea. Fiind un proiect personal, era în regulă să acopăr costurile din resurse proprii. În acest mod cred că am fi avut câteva numere în primul an și încă câteva după aceea. Dar dorința companiilor locale de a se implica și de a sprijini efortul meu de promovare a trendurilor locale din IT i-a asigurat proiectului meu continuitate și legitimitate. ISDC a fost prima companie care s-a implicat începând cu cel de-al doilea număr. Au urmat în scurt timp 3Pillar Global, Small Footprint, Endava și mulți alții.
Comunitatea este poate cel mai important aspect. După evenimentul de lansare inițial, am rămas mai mult online .Lipsa unei comunicări reale a fost simțită sub forma unei absențe a feedbackului din partea cititorilor. Soluția a venit tot de la ISDC care s-a oferit să găzduiască un eveniment de lansare. După aceea a devenit evidentă oportunitatea pe care această publicație o oferea comunității de a se reuni în cadrul unor astfel de evenimente. Reușita oricărui proiect este condiționată de consecvență și ritmicitate. În primul an revista apărea cu o frecvență relativ neclară : aproximativ la o lună și jumătate sau la două luni. Această stare de fapt și-a avut cauza în mare parte în lipsa de articole. După primul an, am decis apariția lunară a revistei, iar acest lucru a dus la un mai mare număr de articole trimise spre publicare deoarece fiecare știa să se raporteze în planificare la o anumită lună.
Nevoia unei calități a exprimării conținutului a reieșit după primul număr. Deși programatorilor nu li se pretinde elocință și jonglerii stilistice , cititorii trebuie respectați cu o scriitură clară, și corectă din punct de vedere gramatical . De aceea, verificarea gramaticală și de exprimare s-a impus ca obligatorie pentru orice text publicat atât pentru versiunea în română cât și pentru cea în engleză.
Evenimentul Cluj IT Days, www.itdays.ro., care anul trecut a fost la cea de-a doua ediției este un corolar al activității revistei, oferind o punere pe scenă a celor mai buni specialiști și colaboratori ai revistei alături de invitați internaționali. Deși sunt strâns legate, Cluj IT Days tinde să devină în timp un brand independent.
Recent am lansat cardul TSM pentru da o șansă comunității să se implice într-un mod activ. De asemenea vom încerca să aducem mai mulți specialiști recunoscuți la nivel internațional în paginile revistei și să o ținem tot așa!
de Peter Lawrey
de Răzvan Costa