ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 31
Abonament PDF

15 tendințe de Marketing Online și tehnologie pe care nu vrei să le ratezi în 2015

Călin Biriș
Digital Director @ Loopaa



DIVERSE


You can’t connect the dots looking forward; you can only connect them looking backwards. So you have to trust that the dots will somehow connect in your future. You have to trust in something - your gut, destiny, life, karma, whatever. This approach has never let me down, and it has made all the difference in my life.” - Steve Jobs

Făcând retrospectiva anului 2014, am văzut câteva tendințe și tehnologii care vor schimba cu siguranță modul în care comunicăm, interacționăm și investim în publicitatea online. Așadar, obiectul articolului va consta în prezentarea a zece tendințe de Marketing Online și cinci tendințe tehnologice pentru acest an și pentru anii care urmează.

Tendințe de Marketing Online pentru 2015

1. Prezența pe dispozitivele mobile este un “must have”.

În România avem deja 7,5 milioane de utilizatori activi de smartphone-uri, ceea ce reprezintă aproximativ 37,5% din populația țării. În 2014 antreprenorii au realizat că nu pot ignora 40% din potențialii lor clienți și au început să gândească mobile. În 2015 ne așteptăm să vedem noi magazine online care să intre pe piață direct cu website-uri reponsive. De asemenea, magazinele online care au deja versiuni de site-uri adaptate dispozitivelor mobile, se vor orienta înspre a-și dezvolta propriile aplicații mobile.

2. Mai mult conținut cu brand de calitate

De vreme ce peisajul Social Media devine tot mai aglomerat cu mesaje comerciale dar cu un conținut de slabă calitate, companiile deștepte vor investi în diferențierea printr-un conținut de calitate. Acest lucru va reprezenta o mare oportunitate pentru ca brandurile care au o poveste de spus să arate că Social Media poate aduce clienți noi și poate să-i fidelizeze pe cei existenți.

3. Lupta pentru conținut video în Social Media

Anul trecut, Facebook a introdus funcționalitatea de auto-play la toate video-urile de pe platformă. În consecință, companiile și publicațiile au început să-și publice video-urile direct pe Facebook. Acest lucru i-a creat Facebook oportunitatea mare de a vinde reclamă video și pentru branduri. În 2015 vom putea vedea și alte rețele sociale precum LinkedIn sau Twitter să se lupte pentru mai mult conținut video pe propriile platforme. Războiul cu YouTube abia a început.

4. Companiile se vor orienta și spre alte platforme Social Media.

După cum știm și am observat, Facebook și-a schimbat algoritmul pentru newsfeed și a redus foarte mult reach-ul mesajelor organice (neplătite) postate de către branduri. Aceasta este o veste proastă pentru companii.

Ne așteptăm ca în acest an să înceapă căutarea unui “next big (free) thing”, sau cel puțin businessurile se vor orienta să investească mai mult în propriile canale de comunicare: blog și newsletter.

5. LinkedIn va deveni și mai mult o platformă de conținut editorial de business

Ai încercat noua funcționalitate “Create a post”? Este super! Orice utilizator al rețelei sociale LinkedIn poate acum să scrie articole personale care arată foarte similar cu postările de pe bloguri. Când cineva scrie un articol toate conexiunile sale primesc o notificare despre postare. S-ar putea ca în acest an să vedem ca această opțiune să se implementeze și la paginile de business.

6. Facebook @ Work

Facebook a început să lucreze la o versiune a platformei sociale adaptată pentru businessuri, care ar putea concura cu Yammer, Google Groups, LinkedIn sau alte tool-uri colaborative. Așteptăm să încercăm o versiune beta.

7. Campaniile Omni channel vor fi tot mai importante

În prezent, clienții folosesc între zece și douăzeci de surse de informare înainte să ia o decizie cu privire la ce să cumpere. Căutarea este standard, părerile prietenilor sunt aur curat și experiența oferită de produse și servicii este noul marketing. Companiile nu-și mai permit să nu investească în Marketing Online, astfel vor folosi tot mai mulți bani pentru publicitate integrată.

8. Companiile vor investi tot mai mult în publicitate pe Social Media

Noul algoritm al Facebook-ului forțează companiile să investească în publicitate pe Facebook pentru a ajunge cu mesajele postate la toți fanii paginilor de brand. Făcând acest lucru businessurile vor învăța că reclamele de pe Facebook sunt ușor de creat, foarte bine targetate, ieftine și oferă interacțiuni extra pe gratis. Aceasta este un târg bun pentru orice brand și în consecință ne așteptăm la tot mai multă publicitate pe Facebook și pe alte rețele sociale.

9. Companiile vor investi mai mult în reclame video

Ținând cont că Generația Y nu mai urmărește atât de mult TV și petrece mai mult timp navigând pe internet, marile branduri își vor reprograma o parte din bugetele de reclamă de pe TV în publicitate video online.

Așa cum știm, pe internet nu ai nevoie de bugete foarte mari pentru a putea face publicitate și din acest motiv orice companie își permite acum să livreze reclame video către clienții lor. Noi am experimentat anul trecut cu publicitatea video pe Facebook și rezultatele au fost surprinzător de bune, astfel ne așteptăm să vedem mai multe reclame pe monitoare și ecranele smartphone-urilor sau tabletelor noastre.

10. Companiile vor începe se facă retargeting

În 2014 am văzut câteva exemple de campanii de retargeting. Anul acesta ne așteptăm la mai multe retargetări inteligente și mai multe branduri care să apeleze la această tactică.

În concluzie, la tendințele în Marketing Online, credem că 2015 va fi anul comerțului pe mobil, al conținutului de calitate și a reclamelor sociale și video.

Clienții vor fi mai bine țintiți, mai delectați și mai informați pe orice device sau platformă vor folosi.

Tendințe tehnologice în 2015

11. Aplicațiile mobile de sănătate și dispozitivele mobile

În acest an credem că marile companii vor scoate în față și vor încuraja consumatorii să cumpere mai multe dispozitive mobile. Problema este că pentru brățările și ceasurile nou apărute nu prea există aplicații dezvoltate și acest lucru nu le face foarte “cool”. Soluția ar putea veni de la aplicațiile de sănătate. Spre exemplu: ar fi util a avea un ceas care să ne ajute să știm informații vitale despre corpurile noastre.

12. Realitate virtuală

Dacă filmele 3D au avut mult succes când toată lumea le-a putut urmări în cinematografe, realitatea virtuală ar putea fi noua revoluție în divertisment. Oculus rift este deja ceva ce orice geek și-ar dori să fie integrat în jocuri video. Tehnologia aceasta este deja în dezvoltare.

13. Plăți cu mobilul

În SUA, oamenii pot folosi Apple Pay și Google Wallet. Se zice că aceste soluții sunt “the next thing” cu privire la plăți. Din păcate, în România încă încercăm să educăm consumatorul să plătească online cu cardul. Așadar, s-ar putea ca plățile cu mobilul să nu apară și să fie implementate la noi foarte rapid.

14. Beacons

Din punct de vedere al marketingului, beacon-urile oferă o oportunitate foarte bună pentru a afla mai multe informații utile despre clienți și ne dă posibilitatea să facem reclamă contextuală mult mai precisă. Ne așteptăm la noi dezvoltări pentru această tehnologie.

15. Mașini care se conduc singure

Cea mai importantă știre la CES 2015 a fost despre mașinile care se conduc singure. Audi a trimis un model de test A7 într-o călătorie de la San Francisco până în Las Vegas fără intervenția unui șofer uman. Modelul A7 a ajuns în Las Vegas fără nici un incident. De asemenea, BMW și Mercedes-Benz fac progrese mari pentru ca acest vis să se împlinească.

Suntem siguri că acest an va fi unul memorabil pentru domeniile IT și Marketing. Depinde numai de noi să profităm la maxim și să contribuim să fie un an excelent. Bucură-te de el! Fă conexiunea între puncte și cu siguranță vom vorbi în 2016 despre cum 2015 a fost un an de tehnologii cool și Social Media.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects