ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 147
Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 30
Abonament PDF

Dosare de startup - MyDog

Radu Popovici
Associate @ Gemini Solutions Foundry



DIVERSE

În apartamentul în care am crescut nu am avut animale de companie, deși atât eu cât și sora mea îi mai rugam din când în când pe părinți să luăm un cățel sau o pisică. Lucrul ăsta a făcut să aștept cu o mai mare nerăbdare verile petrecute la bunica mea. Și era ca și știut: când începea vacanța de vară atât eu cât și sora mea plecam de pe capul părinților și ne mutam la bunici. Acolo ni se alăturau peste zi și verișorii și distracția era garantată.

Coca (un nume de alint atribuit bunicii de către sora mea) locuia într-o casă cu ogradă prin care alergau, mereu veseli, cel puțin doi - trei căței. E de prisos să spun că aceștia nu aveau mereu un traseu bine stabilit și culcau deseori la pământ florile îngrijite zilnic de către dânsa. Astfel, cât era ziua de lungă, curtea era plină de o ceată de copii care alergau încolo și-ncoace însoțiți la fiecare pas de prietenii lor patrupezi.

Revenind în zilele noastre: de curând ne-am hotărât să adoptăm un câine. Și dacă, privind în urmă, cea mai mare grijă de atunci era o zi cu ploaie pentru că trebuia să mutăm tabăra între patru pereți, acum privesc cu alți ochi acest aspect și înțeleg faptul că adoptarea unui câine vine și cu o serie de responsabilități pe care nu le putem neglija. Mă refer aici la latura medicală (vaccinări si consultații periodice), îngrijirea periodică (tăiatul gheruțelor, tuns, spălat), dresaj, hrană și multe alte aspecte ce țin de bunăstarea animalului de companie. Așa că am început să mă documentez și să citesc din experiențele altora despre diversele trăsături ale raselor canine. Redau mai jos câteva lucruri pe care le-am găsit relevante înainte de adopție:

Și internetul este plin de astfel de detalii atunci când știi ce vrei să cauți, însă informația este foarte disipată între n site-uri / domenii / forumuri. În plus, am început să discut cu diverse persoane ce și-au întregit familia cu un câine și am aflat detalii foarte generale; însă cercul meu de prieteni și cunoștințe m-a putut ajuta numai până la un pas. Mi-ar fi plăcut să pot discuta cu cineva care are rasa de câine care mi-a plăcut și îmi place în continuare (Labrador). Iar abordarea pe stradă nu mi se pare cea mai bună soluție în această direcție. O soluție de genul MyDog m-ar fi ajutat foarte mult la momentul respectiv, deoarece sunt de părere că și acest pas - de documentare - este foarte important. Altfel ajungem în situații (pe care încă le întâlnim destul de frecvent din păcate) în care posesorul își dă seama că s-a înhămat la mai mult decât poate duce și preferă găsirea altui stăpân sau, mai rău, abandonarea cățelului.

Și, după cum menționam anterior, responsabilitățile abia acum încep. Acestea variază de la sănătate, la îngrijire periodică, până la educație și bunăstare. Câți dintre voi știu ce cabinete veterinare aveți în vecinătate? Sau ce servicii oferă? Pe câte forumuri trebuie să intrați până găsiți un thread de actualitate despre comparații între mâncărurile pentru câini (Aceasta, dacă nu ați discutat deja cu medicul veterinar pentru o recomandare)? Las întrebări deschise și pentru restul subiectelor dezbătute.

Un ultim aspect asupra căruia doresc să atrag atenția este cel de socializare. Asemenea noastră, cel-mai-bun-prieten-al-omului are și el nevoie să socializeze cu alți căței, iar acest lucru încă de la o vârstă fragedă pentru a nu deveni agresivi sau fricoși când se întâlnesc cu alți câini. În acest caz socializarea se întâmplă doar în mediul real, fie cunoscând prieteni noi în parc, sau reîntâlnind câini ce însoțesc prietenii stăpânului, cu care acesta alege să își petreacă plimbările de dimineața și seara. Nu putem discuta (încă) de o soluție IT dedicată exclusiv cățeilor. Însă o soluție ce se adresează posesorilor este o cu totul altă discuție.

Cu un astfel de concept ni se alătură astăzi Dan Damian, fondatorul MyDog. Acesta nu este primul proiect antreprenorial al lui Dan. El a fondat acum șase ani CodeSphere alături de alți doi asociați. CodeSphere este un furnizor de servicii software ce a crescut foarte frumos în tot acest timp. Acum însă Dan dorește să schimbe un pic traiectoria și să se concentreze asupra zonei de generare de proprietate intelectuală.

[Radu] Ce înseamnă, de fapt, MyDog?

[Dan] myDog este o rețea de socializare dedicată proprietarilor și iubitorilor de câini. Pe myDog te poți înregistra cu câinele tău în câteva secunde, ai la dispoziție o pagină de profil unde te poți lăuda cu pozele prietenului tău, poți posta cele mai interesante momente, ai un wall unde vezi ce postează și prietenii tăi și nu în ultimul rând poți căuta alți câini după rasă, sex, vârstă și locație.

myDog s-a lansat în România pe 15 nov, iar până acum am strâns peste 1500 de membri, dovedind că nevoia este una cât se poate de reală.

Cum a pornit această idee? [Dan] Eu am un Amstaff de aproape 4 ani și deseori m-am gândit să îi găsesc o iubită. În plus, mi-am dorit să pot "da check-in" într-un țarc sau să văd cine este deja acolo pentru a putea să evit țarcurile atunci când erau prea aglomerate. Mi-am dorit de asemenea să am acces la o listă cu cele mai apropiate clinici veterinare, să am unde să caut un dresor. Și...dacă mă gândesc bine, înainte să-l am pe Sawyer oscilam între două rase: Shar-Pei și American Staffordshire Terrier (Amstaff), și mi-ar fi prins bine să am pe cine să întreb, să pot vorbi cu cineva care are de ceva timp ambele rase și să aflu direct care sunt avantajele și dezavantajele fiecăreia. Am căutat un site sau o aplicație mobilă care să mă ajute în toate aceste privințe însă n-am găsit ceva satisfăcător. După trei luni de validări și cercetări de piață ne-am decis să începem dezvoltarea.

Ai utilizat o extensie destul de neobișnuită pentru domeniu. De ce .xyz?

[Dan] Am pornit în căutări având numele aplicației bine fixat - mydog, și mi-a rămas să variez doar extensia. Evident că .com era cumpărat și la fel multe alte extensii uzuale. Am descoperit în cele din urmă noua extensie .xyz. M-a lovit noul, ciudățenia și nonconformismul cu care venea. Mi-am dat seama că va fi ușor de reținut și că va prezenta un avantaj major de branding, așa că iată mydog.xyz.

Înainte de lansare ai prezentat proiectul la a treia ediție a Conferințelor Foundry. Cum a fost?

[Dan] A fost o experiență foarte utilă. Dialogul cu voi ne-a forțat să ne punem la punct aspecte strategice legate de publicul țintă, de strategia de lansare, de cum vom monetiza tot acest efort.

De asemenea, ne-a ajutat foarte mult și introducerea voastră în emisiunea lui Georghe Buhnici, de la Pro Tv - I Like IT. Desigur totul a culminat cu pitch-ul susținut în fața unui investitor, ocazie cu care am putut să observăm ce este cu adevărat important și din punctul lor de vedere.

Cum a fost primită de comunitate aceasta platformă?

[Dan] Putem afirma cu mândrie că feedback-ul este unul foarte pozitiv. Avem peste 1500 de înregistrări până acum și sperăm să ajungem la 2000 de utilizatori în prima luna de la lansare. Dacă se întâmplă asta, ne vom alinia cu proiecțiile noastre de înainte de lansare.

Multă lume se oprește la numărul de utilizatori când vine vorba de indicatori. Ce alte metrici sunt importante pentru tine în determinarea traiectoriei viitoare a produsului?

[Dan] Așa este, numărul de utilizatori este doar unul din indicatori, însă foarte important este și procentul de utilizatori noi versus utilizatori vechi ce revin. De asemenea este foarte importantă durata medie a unei sesiuni sau bounce rate-ul. Acești indicatori arată cât de atras este utilizatorul de platforma după ce își face cont, cât de des revine și cât timp petrece aici. Până la urmă aceasta contează cel mai mult. Ok, convingi pe cineva de ideea ta, ajunge să își facă cont, dar ulterior dacă nu oferi cu adevărat valoare adăugată el va înceta să revină.

Ce urmează?

[Dan] Noi pivotări (conform conceptelor de Lean Startup, promovate de, deja celebrul, Eric Ries). Am pivotat deja odată, atunci când am decis să nu lansăm cu toate cele tre funcționalități planificate (Socializare, Țarcuri și Clinici) ci doar una și anume modulul de Socializare. Și am făcut foarte bine, pentru că nu am fi avut timpul necesar și am fi amânat lansarea și în același timp nu ne-am fi putut concentra pe feedback-ul utilizatorilor noștri.

La o lună de la lansarea fazei beta, putem spune că am fixat o mulțime de bug-uri minore, am adăugat exact funcționalitățile de care era cu adevărat nevoie și știm în ce direcție să mergem mai departe.

În ianuarie 2015 vom lansa secțiunea "Dog Services" (deci nu doar Clinici) unde se vor putea înscrie toți furnizorii de servicii dedicate câinilor: clinici veterinare, saloane cosmetice canine, hoteluri canine, canise, dresori și chiar persoane care se oferă să îți plimbe câinele sau să ți-l țină peste week-end.

Odată cu venirea primăverii vom lansa și modulul Țarcuri, alături -sperăm noi- și de versiunea pentru mobil a aplicației.

  1. Having the following classes, what will be the output?
class Check {

    public Check(String s){
        System.out.println(s);
    }

}

class CheckExtra extends Check{

    public CheckExtra(int value){
        super("extra check for: "+value);
    }

    public static void main(String[] args) {
        new CheckExtra(3>>1);
    }
}

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects

Radu Popovici a mai scris