ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 147
Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 30
Abonament PDF

În căutarea engagement-ului în industria software

Victor Gavronski
Managing Director
@Loopaa



PROGRAMARE

Marketingul s-a schimbat în mod dramatic în ultimii ani, influențându-ne și pe noi, fie că suntem marketeri sau antreprenori. Până în prezent, am fost martori la decăderea mijloacelor de comunicare tradiționale, la apariția și dezvoltarea unui volum imens de informații dar și la inovații tehnologice pe toate planurile.

La această serie de inovații se adaugă și modul în care consumatorul percepe conceptul de brand. Astăzi, consumatorul are nevoie să se simtă implicat în povestea brandului companiei noastre și va cere acest lucru, deoarece așteptările lui au evoluat și, odată cu ele, întregul său comportament. Astfel, în acest moment, se pune problema dacă brandurile vor înțelege acest lucru și vor răspunde pe măsură.

Termenul de engagement nu are o traducere exactă în limba română așa că îl vom folosi pentru a indica procesul de implicare al angajaților sau clienților unei companii în diversele activități întreprinse de aceasta.

Dar să începem cu începutul: avem nevoie de engagement?

În mod cert e mai mult o întrebare retorică pentru că toate afacerile au nevoie de aplicarea unui anumit nivel de engagement, fie că vorbim de relația cu proprii colegi sau clienți.

Întotdeauna a existat această nevoie, doar că acum o și conștientizăm în condițiile unor piețe foarte competitive.

Acum câțiva ani, a obține acoperire media cât mai mare era tot ce îți puteai dori de la marketing. Aveai acoperire, aveai rezultate. Cu toate acestea, odată cu creșterea exponențială a informațiilor transmise în piață de către marketer-i, acoperirea media nu mai reprezintă singurul factor decisiv al succesului în comunicare. De data asta, trebuie să ne asigurăm de faptul că audiența noastră țintă recepționează mesajul nostru, îl înțelege și răspunde conform așteptărilor sau obiectivelor trasate.

Bătălia pentru un brand memorabil a început. Concentrează-te pe esența nevoilor consumatorilor tăi și interacționează cu aceștia. Doar așa vei stabili o conexiune reală între publicul țintă și brandul tău.

Industria Software

O dată cu dezvoltarea industriei de IT&Software, a apărut provocarea de a angaja și de a fideliza pe cei mai buni specialiști din domeniu, din cauza lipsei de candidați și a competitivității în recrutarea acestora. În acest caz, care este totuși soluția?

Engagement marketing poate fi singura cale prin care să-i determinăm pe angajații noștri să se dedice valorilor brandului nostru, sporind astfel nivelul lor de satisfacție și productivitate la locul de muncă.

Companiile de software ar trebui să conștientizeze clar faptul că-și derulează activitatea într-un ecosistem de comunicare și că procesul de engagement poate fi aplicat în diverse contexte:

1. Social Media. Întregul concept al rețelelor sociale se bazează pe nevoia indivizilor de a face parte dintr-o comunitate . Acest lucru le permite brandurilor să devină mai apropiate de fanii lor, iar Social Media oferă instrumentele perfecte pentru a facilita această conexiune. Rețineți însă un singur lucru: Social Media NU înseamnă doar Facebook!

2. Rețelele profesionale. Acestea oferă oportunitatea brandurilor de a se poziționa într-o comunitate cu interese similare. Generarea de conținut relevant joacă un rol vital în tot acest proces prin faptul că împărtășirea experienței de brand poate convinge profesioniștii din domeniu că le putem oferi acel mediu de lucru în care ei trebuie și își doresc să se regăsească.

3. Comunitățile locale. O imagine de brand recognoscibilă și respectată în comunitate este cheia diferențierii. Oamenii se simt mai aproape de brandurile implicate în activități ale comunității și este mult mai probabil să-și dorească să facă parte din construcția acestor branduri, fie din postura de angajați, parteneri de afaceri sau fani.

4. Compania în sine. Angajații pot fi cei mai buni ambasadori ai brandului tău. Mai mult decât atât, faptul că sunt implicați în construcția brandului va adăuga un plus de motivare non-materială, scăzând importanța motivației financiare. Oferă-le pur și simplu șansa de a simți că pun umărul la creșterea unui brand de succes cu valori solide și care le apreciază aportul și susținerea.

Cum putem crea engagement?

Engagementul e ca o promisiune dintre doi parteneri de viață care ar trebui să se transforme într-un mariaj frumos. (en. engagement=logodnă) Iar principiul de bază pentru acest lucru este reprezentat de o comunicare eficientă și deschisă, ce duce la stabilirea unei relații pe termen lung.

Următorii factori sunt de luat în calcul pentru a îndeplini un proces de engagement:

1. cunoaște-ți audiența.Dacă lucrurile sunt neclare în această etapă... nu încerca să mergi mai departe. Altcumva spus, dacă nu cunoști cui te adresezi, cum să știi modul în care să i te adresezi sau implici în diverse activități? Iar pentru asta, lansează întrebări specifice, care să urmărească acele dimensiuni ce te vor ajuta să comunici mai eficient cu audiența ta.

2. creează (sau găsește) contextul de comunicare cu audiența ta: folosește cele mai potrivite canale de comunicare, la momentul potrivit. Aici intervine capacitatea de a identifica acele canale de comunicare eficiente prin care să transmitem mesajul nostru. De reținut însă faptul că nu este suficient un singur canal de comunicare, fiind important să găsim mixul de comunicare potrivit publicului căruia ne adresăm. În ziua de azi, eficiența și performanța sunt date de integrarea comunicării online cu cea offline, dar și de transmiterea unui mesaj unitar pe mai multe canale.

3. generează conținutul relevant pentru audiența ta, conținut bazat întotdeauna pe nevoile acestei audiențe care ar trebui analizate în preliminar cu mare, mare atenție. Calitatea conținutului este direct influențată de nivelul de cunoaștere asupra așteptărilor audienței țintă. Într-un mediu atât de disruptiv, cu volume mari de informații, conținutul te poate departaja față de alte companii, setând un avantaj competitiv.

4. interacționează cu audiența ta. De multe ori conștientizăm importanța engagementului abia în acest stadiu. Interacțiunea în sine permite să obținem feedback dar și să descoperim noi oportunități. De asemenea: e un job full-time. Primește feedback-ul audienței în orice moment și nu-ți fie frică să răspunzi reacțiilor generate... în timp util, desigur.

Engagement online sau offline?

Ambele. Sau cel puțin ar trebui să fim pregătiți pentru ambele medii. Viața noastră de zi cu zi a devenit foarte dinamică, datorită dispozitivelor mobile, obligându-ne să fim mereu conectați la o serie de informații ce țin de timpul, locul sau contextul în care ne aflăm. Adevărata provocare pentru un business este să fie adaptabil în permanență, în funcție de nevoile publicului țintă. Și nici măcar nu e nevoie să vorbim despre engagement online sau offline. E vorba strict de înțelegerea audienței și de comunicarea eficientă cu aceasta.

Alte implicații

Pe lângă toate aspectele discutate mai sus, engagementul produce schimbări majore în conceptul de bază al modului în care conducem un business: de la modul în care comunicăm cu colegii noștri, cum distribuim produsele/ serviciile noastre, cum ne motivăm partenerii de afaceri și până la modul în care încercăm să creștem valoarea brandului nostru. Relațiile interumane sunt redefinite și astfel, întreaga societate în care trăim. E cam înfricoșător acest gând, însă este un proces natural până la urmă, ce contribuie la evoluția noastră și la eforturile depuse pentru a găsi în permanență cele mai eficiente soluții în tot ceea ce facem.

Provocarea noastră

Engagement marketing face referire la crearea unui context prin care să livrăm experiențe personalizate clienților, angajaților și partenerilor noștri, pe baza nevoilor acestora, conștientizate sau nu. Scopul de bază și provocarea reală este de a avea oameni dedicați complet viziunii noastre de business, fapt ce ne va permite să atingem rezultatele mult dorite.

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects