ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 28
Abonament PDF

Cum poate o companie de IT să devină investitor într-un startup

Tudor Bîrlea
Co-fondator@ This is Not a Storm



DIVERSE

În anul 2011, Mark Anderseen, co-fondator și director al fondului de investiții Anderseen Horowitz din Silicon Valley, prezicea dominația software-ului pe piețele internaționale.

Azi când ne îndreptam spre finalul lui 2014, suntem martorii unei explozii antreprenoriale nemaivăzute, în care noi companii pătrund în fiecare nișă a fiecărei industrii. Au apărut între timp o sumă de elemente ce permit iterații rapide (API-uri, cod open-source, hosting ieftin, materiale educaționale gratuite și ușor accesibile), metodologii ce simplifică efortul de a lansa o nouă afacere (de ex. Lean Startup) și acceleratoare sau programe ce oferă sprijin și asistență pe întregul parcurs al dezvoltării unui startup.

Startupurile au la dispoziție atât de multe resurse și componente încât devine din ce în ce mai ușor și mai rapid pentru ele să itereze și să găsească oportunități în piață. În esență, aceastata face ca numărul de oportunități investiționale de calitate în domeniu este mare și continuă să crească.

Era doar o problemă de timp să vedem companii din domeniul IT care vor să beneficieze de aceste oportunități, și pe bună dreptate. Implicându-se ca investitori, companiile de IT obțin acces la un spațiu nou unde se pot implica devreme în proiecte interesante, pot folosi în moduri inovatoare talentul și expertiza formată în timp, ajung să lucreze cu (și pentru!) fondatori extraordinari și își consolidează identitatea proprie ca experți în anumite industrii. Aici este foarte importantă oportunitatea de a-și mări profitabilitatea, prin investiții de succes și beneficiul adus de noile conexiuni create în procesul investițional.

Companiile de IT ce doresc să pornească pe acest drum și să-și investească resursele în startupuri interesante, sunt preocupate să aplice operațiile corecte în acest sens. Asemenea unui investitor de tip "angel", o companie de IT începe prin a decide ce resurse poate dedica investițiilor. Bunele practici ne ghidează aici și recomandă dedicarea a 5%-10% din totalul resurselor disponibile, dar nu mai puțin a 100-200 ore de muncă depuse de om anual. Apoi este necesar să existe un proces investițional pus la punct, care să acopere trei zone importante: unde să găsească startupurile interesante, cum să evalueze o oportunitate investițională și, respectiv, cum să investească și să coordoneze investiția și parteneriatul creat.

În acest context motivația joacă un rol foarte important. Pe lângă aceasta,doar stabilind obiective clare o companie de IT poate profita de pe urma investițiilor ce le face. Desigur, obiectivul final este o profitabilitate crescută. Dar investițiile în startupuri, deși riscante în sine, vin cu oportunități unice. Iată o lista cu cele mai interesante oportunități pentru o companie de IT:

(1) marketing - o companie are ocazia să-și poziționeze identitatea într-un mod distinct, implicându-se în proiecte interesante din centrele antreprenoriale Europene; este un mod în care se poate diferenția de competiție, arătând un mod de gândire și acțiune orientat către viitor.

(2) dezvoltarea afacerii - ca parte a unui startup, compania va beneficia de o atenție deosebită și oportunități de networking cu potențiali parteneri interesanți de pe diferite piețe.

(3) recrutare și dezvoltarea de noi aptitudini - efectul direct al implicării într-un startup este dezvoltarea și crearea de noi aptitudini pentru angajații proprii. Totodată, contactul cu fondatori si profesioniști din noi piețe reprezintă o oportunitate de recrutare.

Acum, putem observa că nu este o activitate ușoară și nici o activitate ce să necesite doar puțină atenție pentru ca o companie de IT să-și poată asigura toate aceste oportunități. Aici este momentul la care intervine Startcelerate, startupul ce îl dezvolt împreună cu echipa mea, intervenind și dând la o parte câteva dintre dificultățile cu care o companie de IT s-ar confrunta odată ce decide să abordeze această nouă zonă de oportunități.

Foarte pe scurt, Startcelerate este un startup cu sediul în Londra ce facilitează investirea directă a resurselor aparținând companiilor mature în startupuri. Facem aceasta acoperind întregul flux de activități, de la descoperirea startupurilor și evaluarea oportunităților până la configurarea parteneriatelor investiționale și urmărirea performanțelor investiției. Produsul nostru principal, evenimentul Startcelerate Pitch & Match, împreună cu setul nostru de instrumente contractuale, sunt elementele principale prin care sprijinim companiile de IT. Startcelerate mai oferă sprijin companiilor de IT ce sunt interesate să investească în startupuri prin organizarea unui workshop interactiv ce acoperă subiecte practice legate de cum să găsească, filtreze și evalueze startupuri, cum să-și creeze eficient un proces intern de management al investițiilor și cum să-și structureze juridic tranzacțiile, acoperind totodată elemente cum ar fi metodologii de evaluare financiară și non-financiară.

Dacă doriți să vedeți pe viu cum funcționează aceste lucruri, puteți să participați în calitate de companie de IT la următorul nostru eveniment Startcelerate. Acesta va avea loc în Londra, în 31 octombrie și 1 Noiembrie, și se va desfășura în Canary Wharf la Level39. Evenimentul Startcelerate Pitch & Match va fi o oportunitate pentru companiile de IT să se cunoască cu startupuri ce se potrivesc cu interesele lor.Este în același timp și o oportunitate de networking cu partenerii și invitații noștri: universități importante, acceleratoare, firme de avocatură și corporații din UK, Germania, Belgia si Olanda.

Vă invit să vizitați pagina evenimentului nostru la adresa www.london.startcelerate.com și să-mi scrieți la tudor (at) startcelerate.com

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects