Time Dude e un full 3d flying shooter, joc care a apărut pentru că o mână de oameni entuziasmați și pasionați de gaming - artiști și programatori - și-au spus "ce-ar fi să facem și noi un joc?". Ajutați de un engine puternic, softuri profesioniste și entuziasm debordant, ne-am apucat de ceea ce părea cel mai simplu și distractiv mod de a-și petrece timpul: împușcând oameni preistorici caricaturali, dintr-un avion făcut din lemn și paie.
Jocul nu necesită experiență anterioară cu genul lui sau cu orice alt joc. Tot ce trebuie să faci este să îți conduci naveta pe ecran, folosindu-te de un singur deget. Povestea spune că John Q. Dude, aviator și temerar neînfricat al zilelor noastre, ajunge dintr-o greșeală a prietenului lui, profesorul Klumsey, într-o preistorie cartoony și deloc "historically accurate". Avionul, la rândul lui, s-a transformat într-unul realizat din paie și lemn, legate cu liane. Cu alte cuvinte, nu ne-a stat în cale logica sau realitatea științifică.
Creativ vorbind, cu siguranță Time Dude a fost o provocare: fiind primul joc al proaspăt formatului ReeAction Studios, problemele s-au acumulat rapid și au dispărut aproape la fel de rapid. Time Dude este, cum zic americanii, un "labor of love". Pasiunea pentru gaming pe care membrii echipei o împărtășesc a însemnat o combinare între grafică 2d, grafică 3d, sunete și muzică.
Avantajul tehnologic și-a spus cuvântul. Pe partea de programare, puternicul engine Unity 3d ne-a permis să profităm din plin de spațiul 3d și de puterea terminalelor mobile. Faptul că e foarte ușor utilizat a dus la editarea rapidă a nivelelor, chiar și de către artiști începători în ale programării. Din punct de vedere audio-vizual, s-a lucrat cu Photoshop, 3d Studio Max, Fl Studio și Toon Boom Harmony, toate softuri standard în industrie.
Probabil cea mai dificilă parte a fost una pur tehnică și anume transferul fișierelor din softul 3d în engine-ul 3d. Odată rezolvată problema, au apărut chestiunile cele mai mici, inerente unei prime incursiuni în realizarea de jocuri. Mai toate au pornit de la discrepanța dintre artiști, care au viziuni ambițioase și vor cât mai multe feature-uri, cât mai multe poligoane, rezoluție cât mai mare și de la limitările impuse de faptul că jocul este unul adresat în principal telefoanele mobile și tabletelor.
Jocul este unul adresat tuturor vârstelor. Cu toate că împuști omuleți preistorici dintr-un avion, violența grafică este mult diminuată de abordarea hazlie și cât mai simpatică, în spiritul desenelor animate. dacă e să punem la socoteală și comentariile sfătoase ale personajului principal. Așadar, e jucabil de la pitic la bunic.
Unul dintre punctele forte ale jocului este că reprezintă un produs aparte în nișa lui. În general, arcade flying shooter-ele sunt simple, au gameplay "instinctiv", necesitând mai mult iuțeală de mână decât strategie, și sunt 2d. Noi am mers în direcția opusă: nava nu are o viteză superluminică, permițându-ți să te ferești de proiectilele inamicilor și să îți formezi un minim de strategie ( sunt multe căi alternative, decizii de luat, etc.). Sistemul de upgrade-uri ne-a permis să implementăm puțin Role Playing Gaming în el, prin punctele pe care ești liber să le aloci ori armurii, ori vitezei, ori armelor. Așadar, putem spune că e unic și sperăm că aceasta se va reflecta în multe download-uri, reprezentând o apreciere direct proporțională cu volumul de pasiune investită.
La proiect a început să se lucreze în ianuarie 2014, iar acum, în septembrie se finalizează prima versiune a jocului nostru. A fost o perioada de învățare și echipa de bază a fost formată din cinci oameni, dar part time au colaborat mai mulți colegi.
Echipa completă:
Perioada de învățare a fost mai lungă, deoarece școlile din România de la nivel preuniversitar și până la nivel de academic de arte și computer science nu au specializări în acest domeniu, domeniu care ulterior generează venituri mari și le oferă șansa creatorilor de a-și pune în practică visele, prin realizarea acestor jocuri.
Time Dude va fi disponibil atât în App Store, cât și în Google Play în jurul datei de 1 octombrie, în funcție de rapiditatea cu care va fi aprobată publicarea.
Speram ca numărul mare de utilizatori să ne permită să lucrăm în continuare la noi nivele, noi inamici, noi upgrade-uri, astfel încât să le putem livra periodic doritorilor, conținut de calitate.
de Ovidiu Mățan
de Dan Suciu
de Ovidiu Mățan
de Sorina Mone
de Ovidiu Mățan