București, 23 iulie 2014 – How to Web MVP Academy, programul de pre-accelerare adresat startup-urilor din Europa Centrală şi de Est, s-a încheiat marţi, 22 iulie, cu Demo Day. În cadrul evenimentului, echipele finaliste au prezentat în faţa audienţei rezultatele a două luni de muncă intensă, workshop-uri şi sesiuni de mentorat, şi au demarat discuţii pentru a obţine o investiţie sau pentru a fi admise într-un program de accelerare european.
Prima ediţie How to Web MVP Academy a avut loc în perioada 2 iunie – 22 iulie la TechHub Bucharest şi a adus împreună 14 startup-uri cu potenţial din regiune. Dezvoltat în parteneriat cu Microsoft, Romtelecom şi Cosmote cu sprijinul Bitdefender, Raiffeisen Bank, Hub:raum şi TechHub Bucharest, programul a susţinut echipele finaliste în eforturile lor de dezvoltare şi le-a învăţat cum să construiască produse de succes la scară globală.
Pe lângă componenta educaţională, finaliştii MVP Academy au avut acces la spaţiul de co-working oferit de TechHub Bucharest, precum şi la comunitatea profesioniştilor în tehnologie la nivel regional, şi au beneficiat de workshop-uri, mentorat şi conexiuni cu investitori de tip angel, programe de accelerare şi fonduri de investiţii early stage.
Pe parcursul programului, echipele How to Web MVP Academy au avut ocazia să participe la workshop-uri practice susţinute de specialişti consacraţi la nivel internaţional printre care se numără Jon Bradford (Managing Director TechStars London), Alex Barrera (Fondator şi Editor Tech.eu şi Chief WOWness Officer Press 42), Daniela Neumann (Scrum Master/Change Management idealo internet GmbH), Paul Renaud (Executive Coach) sau Maria Diaconu (Fondator & CEO Mozaic Works).
Astfel, acestea au învăţat mai multe despre cum să dezvolte un startup de succes la scară globală, cum să facă networking cu clienţii şi partenerii de afaceri sau cum să îşi spună povestea şi să îşi prezinte produsul în faţa potenţialilor investitori. Mai mult, startup-urile finaliste au acumulat noţiuni esenţiale de business legate de product management, indicatorii pe care trebuie să îi urmărească, metodologiile agile, dezvoltarea echipei şi a comunităţii, SEO, sau aspectele legale pe care trebuie să le ia în considerare.
În plus, cele 14 echipe finaliste au beneficiat de sesiuni de mentorat 1 la 1 cu peste 40 de experţi şi profesionişti care le-au oferit feedback şi recomandări din propriile experienţe. Printre mentorii primei ediţii a How to Web MVP Academy se numără Ivan Brezak Brkan (Editor şi Fondator Netokracija), Alex Negrea (Fondator DocTrackr), Florin Talpeş (Fondator şi CEO Bitdefender), Olaf Lausen (Chief of Staff & Business Development Director Romtelecom and Cosmote Romania), Zoli Herczeg (Business Evangelist Microsoft România), Dragoş Ilinca (Co-Fondator şi VP Marketing UberVU), Gabriel Coarnă (Arhitect Evernote Clearly), Bobby Voicu şi Cristi Badea (Co-Fondatori Mavenhut) sau Luka Sucic (Business Development Manager & Evangelist Hub:raum).
„Astfel de colaborări sunt esenţiale pentru Romtelecom şi COSMOTE România şi le considerăm parteneriate mutual benefice care susţin eforturile noastre continue de a încuraja antreprenorii să ne devină parteneri pentru a câştiga împreună. Din acest motiv consider că programul How to Web MVP Academy are toate şansele să devină un model de bune practici deoarece facilitează accesul la cunoştinţe de calitate şi networking, ajutând astfel toate părţile implicate”,
a declarat Olaf Lausen, Chief of Staff & Business Development Director Romtelecom și Cosmote Romania.
Programul de pre-accelerare How to Web MVP Academy s-a încheiat marţi, 22 iulie, cu Demo Day, eveniment în cadrul căruia echipele finaliste şi-au prezentat produsele şi progresul înregistrat în faţa audienţei formate din investitori de tip angel, reprezentanţi ai programelor de accelerare la nivel european şi al fondurilor de investiţii early stage, antreprenori, profesionişti consacraţi în domeniul tehnologiei şi jurnalişti.
Seara a debutat cu un mesaj din partea lui Bobby Voicu (Co-Fondator Mavenhut) care a vorbit despre cum arată viaţa unui startup după participarea la un program de accelerare.
„Trebuie să recunosc că nu vă invidiez pentru poziţia în care vă aflaţi astăzi – în urmă cu trei ani am fost şi eu în locul vostru. Şi ce e greu de-abia acum începe! Învăţaţi din această călătorie! Statisticile arată că doar 3 din cele 14 echipe de astăzi vor mai exista după 1 an. Creaţi-vă reţeaua, cunoaşteţi oameni relevanţi pentru voi, câştigaţi încrederea potenţialilor investitori! Şi sper că ne vom întâlni la anul şi îmi veţi spune cu mândrie că vă număraţi printre cei care aţi învins statisticile”
i-a sfătuit Bobby pe participanţii How to Web MVP Academy.
Ulterior, echipele finaliste şi-au învins emoţiile şi au urcat pe scena cinematografului Elvira Popescu pentru a-şi prezenta produsele şi a demonstra ce au învăţat de-a lungul programului. Cele 13 startup-uri care au prezentat în faţa audienţei sunt:
Demo Day s-a încheiat cu un cocktail în cadrul căruia echipele finaliste au avut ocazia să facă networking şi să continue discuţiile cu persoanele din audienţă interesate în mod direct de produsele pe care le dezvoltă. În plus, în zilele care urmează acestea vor participa la întâlniri 1 la 1 cu programele de accelerare şi investitorii/fondurile de investiţii interesate să le ofere finanţări şi/sau să îi susţină în continuare în eforturile lor de scalare.
Suntem mândri de modul în care au evoluat echipele How to Web MVP Academy pe toată durata programului. Au fost 2 luni intense în care au învăţat cum să creeze produse şi să dezvolte afaceri sustenabile şi au cunoscut oameni care îi vor ajuta să meargă la următorul nivel. Am adaptat în permanenţă activităţile din program pentru a răspunde nevoilor specifice ale fiecărei echipe, iar rezultatele au fost pe măsura aşteptărilor. Startup-urile finaliste au înregistrat progrese semnificative, iar astăzi ştiu care sunt paşii pe care trebuie să îi parcurgă şi au potenţialul de a primi investiţii ulterioare sau de a fi admise în programe de accelerare.
Nimic din toate acestea nu ar fi fost posibil fără implicarea mentorilor locali şi regionali şi a partenerilor care au investit timp şi resurse şi au împărtăşit echipelor propriile experienţe. Prima ediţie How to Web MVP Academy a fost nu în ultimul rând o experienţă de învăţare pentru noi ca echipă. Simţim că am învăţat lecţii valoroase alături de startup-urile din program şi suntem convinşi că vom face o treaba şi mai bună la următoarele ediţii”
a declarat Monica Obogeanu, Program Manager How to Web MVP Academy.
Mediatizarea How to Web MVP Academy a fost asigurată de Goal Europe, Netokracija, IT Dogadjadi, Digjitale, Entrepreneur.bg, Newtrend.bg, Adevărul Tech, Forbes România, Wall-Street.ro, Business Cover, Manager Express, Business Woman, Market Watch, Ctrl-D, PC World, Computer World, Gadget Trends, Today Software Magazine, Agora, Yoda.ro, Incont.ro, România Liberă, Zelist Monitor, Comunicatedepresa.ro, Thehack.biz, Games Arena şi Times New Roman.