TSM - Drive Your Community for Better, alături de tineri antreprenori clujeni

Paula Beudean - Coordonator Proiecte

La final de iunie, Deutsche Welle publica o analiză economică arătând cum Germania e în continuare o ţară cu "două economii", din cauza diferenţelor uriaşe de venit dintre Germania de Vest şi Germania de Est (http://www.dw.de/mapping-differences-in-two-german-economies/a-17734799). Toate acestea s-au întâmplat, după eforturi uriaşe făcute de guvernul federal, precum transferul a aproape trei trilioane de euro dinspre Vest spre Est.

Banii s-au dus cel mai mult în infrastructură şi nu în a porni "motorul dezvoltării" - iniţiativele antreprenoriale, spune profesorul Gerald Braun, de la University of Rostock, citat în articol. Cu alte cuvinte, antreprenoriatul face diferenţa… iar Fundaţia Danis pentru Dezvoltare Managerială crede şi promovează ideea că o comunitate puternică se bazează pe afaceri profitabile şi stabile.

Cel mai recent proiect al Fundaţiei Danis de educaţie antreprenorială este - "Drive Your Community for Better". Proiectul sprijină tineri antreprenori clujeni şi, în acelaşi timp, mobilizează comunitatea pentru recunoaşterea rolului important pe care antreprenoriatul de succes îl joacă în dezvoltarea economică a unei societăţi. Astfel, proiectul este finanţat exclusiv de donatori individuali - peste 100 de oameni, până acum!

Educaţie antreprenorială, dincolo de clasicul plan de afaceri

Odată trecuţi de etapa esenţială a planului de afaceri, antreprenorii trebuie să înveţe să îşi construiască businessul pas cu pas, atrăgând în "visul" lor investitori, finanţatori, parteneri şi clienţi. "Drive Your Community for Better" oferă tinerilor antreprenori cunoştinţe de bază de educaţie financiară şi de economie comportamentală, cunoştinţe care contribuie la dezvoltarea şi stabilizarea financiară a firmelor aflate la început de drum. Proiectul s-a născut din nevoile pe care le au tinerii antreprenori şi care au fost identificate de fundaţie în ultimii ani de activitate:

"Prin proiectele noastre, până acum, am ajutat peste 200 de antreprenori aflaţi la început de drum să îşi facă planuri de afaceri temeinice, să îşi deschidă afacerile visate sau să participe la schimburi de experienţă cu antreprenori de succes. Din interacţiunile cu aceşti antreprenori am văzut că cei mai mulţi dintre ei au carențe în cunoștințe și competențe în domeniul educației financiare, mai precis în realizarea planificărilor financiare, în înțelegerea principiilor de bază de contabilitate şi în obținerea și gestionarea finanțărilor." (Cordelia Bădescu, Director Executiv Fundaţia Danis).

De asemenea, un studiu Capital din 2013 arată că un IMM din trei moare în primul an de activitate (http://www.capital.ro/un-imm-din-trei-moare-in-primul-an-de-la-infiintare-183199.html). Aproape 10% din firmele din România se închid în primul an de activitate și aproximativ 30% dintre cele care rămân înființate sunt inactive. Peste 75% dintre antreprenori au renunțat la business pentru că nu au avut suficiente resurse, ceea ce indică slabe cunoștințe și competențe de a atrage finanțări și a le gestiona în mod eficient.

Proiectul "Drive Your Community for Better" răspunde acestor nevoi oferind antreprenorilor care vor fi acceptaţi în proiect ateliere de educaţie financiară, organizate pe următoarele direcţii: obținerea de finanțări (linii de finanțare, atragere de investitori) şi planificarea și gestionarea resurselor financiare (realizarea planului financiar, calcularea pragului de rentabilitate, bugetare, folosirea cashflow-ului). De asemenea, antreprenorii vor participa şi la un work-shop de economie comportamentală, cu focus pe elemente de iraţionalitate în luarea deciziilor. Acesta este organizat pro-bono de Danis Consulting. De asemenea, o parte dintre antreprenorii participanţi la proiect vor primi şi resurse financiare pentru mici investiţii de început de afacere. Atelierele din cadrul proiectului vor avea loc în a doua parte a lunii septembrie. Peste vară, are loc selecţia celor mai motivaţi 15 tineri antreprenori.

În proiect vor fi acceptaţi antreprenori care acum sunt în faza de planificare sau deschidere a unui business sau au o experienţă în administrarea unei afaceri mai mică de trei ani. Selecţia se face pe baza completării unei aplicaţii online şi a unui interviu. Aplicaţia poate fi completată la următorul link: https://docs.google.com/a/fundatiadanis.ro/forms/d/1lyG9GmdKjNiDfm4DoZ5z_iSmgB7_exx5qCnH60-Q8gE/viewform.

Cele mai importante criterii de selecţie sunt înclinaţia antreprenorială, motivaţia pentru participarea la proiect şi planul concret de activităţi pentru dezvoltarea afacerii pentru următorul an. Înscrierile se fac până la finalul lunii iulie. Detalii la: office@fundatiadanis.ro.

Proiect susţinut exclusiv de donatori individuali, oameni care cred în antreprenoriat

"Drive Your Community for Better" este un proiect finanţat în mod exclusiv de donatori individuali, adică de oameni care cred în valoarea şi importanţa antreprenoriatului. Până acum peste 100 de oameni au ales să susţină proiectul Fundaţiei Danis, prin două iniţiative de mobilizare de resurse.

Una dintre iniţiative este un eveniment de strângere de fonduri organizat de Fundaţia Danis în parteneriat cu Toyota Cluj-Napoca şi Tokyo Restaurant Japanese, la finalul lunii mai. În cadrul acestui eveniment de test drive asortat cu specialităţi culinare japoneze, manageri şi antreprenori cu experienţă din Cluj au ales să susţină financiar proiectul "Drive Your Community for Better".

A doua iniţiativă este înscrierea proiectului la Swimathon, un eveniment de strângere de fonduri organizat de Fundaţia Comunitară Cluj. La Swimathon, proiectul e susţinut de şapte înotători, care la rândul lor sunt sprijiniţi de prieteni, familie şi cunoştinţe, care contribuie financiar la dezvoltarea antreprenoriatului clujean. Campania de strângere de fonduri a Swimathon-ului se încheie la finalul verii. Astfel, până atunci, sunt şanse mari ca numărul celor care susţin proiectul "Drive Your Community for Better" să crească şi mai mult.