TSM - Cluj Innovation Days, 20-21 martie 2014

Andrei Kelemen - CEO @ Cluj IT Cluster

Cred că ați ales cel mai bun moment pentru a crea această platformă (Cluj Innovation City - Cluj orașul inovației) și veți avea tot sprijinul meu și al Comisiei Europene pentru a materializa asemenea idei aducătoare de valoare. Vă mulțumesc și aflați că puteți conta pe sprijinul meu" - D-nul. Dacian Ciolos, Comisar European, Direcția Generală Agricultură și Dezvoltare Rurală

A doua ediție a Cluj Innovation Days (CID) a fost, din toate punctele de vedere, un succes. Pe perioada celor două zile Cluj-Napoca a devenit capitala inovației în România. Am reușit, încă o dată, să afirmăm orașul nostru drept unul dintre locurile unde se întâmplă lucruri importante. Pentru cititorii care nu știu ce reprezintă CID, voi încerca să rezum în paragrafele care urmează ceea ce avem noi în minte și cum a decurs evenimentul din acest an.

Cluj Innovation Days este un eveniment anual internațional care este centrat pe încurajarea inovației, cercetării și antreprenoriatului drept ingrediente cheie înspre construirea sustenabilității în dezvoltarea afacerilor și a comunității. Obiectivul nostru pe termen lung este să facem din acest eveniment un reper internațional pentru oportunități de parteneriate între mediul academic, cel de afaceri și autoritățile publice, acolo unde inovația și transferul tehnologic sunt poduri de încredere, de legătură între diversele sectoare.

Evenimentul din acest an a fost organizat de Cluj IT Cluster și și-a propus să reunească pe toți cei mai sus menționați, mai exact oameni de știință și studenți, reprezentanți ai guvernului, conducători și antreprenori. Pe parcursul celor două zile, peste ٤٠٠ de participanți au fost implicați în conferințe și discuții dedicate rolului inovației și antreprenoriatului în dezvoltarea socio-economică. Evenimentul a fost găzduit cu amabilitate Facultatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Cluj-Napoca, una dintre cele mai venerabile și totodată dinamice instituții de învățământ superior din România. Vă voi lăsa pe dumneavoastră să hotărâți dacă am avut sau nu succes, prezentându-vă faptele și cifrele conferinței.

Participarea la conferință în cele două zile numără:

În ceea ce privește conținutul CID2014 a fost foarte variat și organizat pe patru direcții principale: Sesiunea Plenară, Arta Inovației, Facilitarea Antreprenoriatului și Etalarea Inovației. Mulți dintre oratorii și participanții noștri și-au exprimat impresiile pozitive în legătură cu conținutul și organizarea evenimentului. Pe parcursul primei zile de conferință, am avut vorbitori importanți care au susținut discursuri esențiale și au transmis mesaje încurajatoare, cum ar fi cel al domnului Dacian Ciolos,Comisar European, Direcția Generală Agricultură și Dezvoltare Rurală, d-nul Johannes Hahn, Comisar European, Direcția Generală Politică Regională și Urbană, dl. Mihnea Costoiu, Ministru Delegat pentru Învățământul Superior din Guvernul României și un număr de alți oficiali importanți din guvern și conducerea locală.

Arta Inovației a încercat să capteze esența unui proces unic și foarte important, acela de a genera idei valoroase care se pot concretiza în produse pentru economia reală. În timpul acestei teme, vorbitorii și participanții au dezbătut componentele principale ale managementului inovației și modalitățile de exploatare a rezultatelor sale, prin generarea de creștere și profit.

Pe parcursul celei de-a doua zile a conferinței, am programat două teme paralele. Sub titlul Facilitarea Antreprenoriatului am discutat despre ce înseamnă antreprenoriatul și intraprenoriatul, cum să conduci un startup inovativ sau cum să gestionezi un produs secundar, cum să te asiguri că ideile primesc finanțarea de care au nevoie și cum să abordezi afacerile global. Etalarea Inovației a încercat să motiveze audiența cu o serie de povești de succes. Persoanele din spatele unor asemenea povești ne-au împărtășit experiențele lor.

Planul media pe care l-am conceput pentru eveniment a generat o acoperire mare în presă. Potrivit agenției noastre de PR, au existat de două ori mai multe relatări decât în medie pentru o conferință de aceste dimensiuni.

Acoperire Media:

Evenimentul a avut propriul său website, www.clujinnovationdays.com; din momentul lansării sale și până imediat după eveniment, am avut 1857 de vizitatori unici și un total de peste 10.200 vizualizări de pagini.

Aș dori să închei prin a mulțumi tuturor partenerilor noștri, în special BRD Group Societe General, Microsoft și Huawei. O mențiune specială pentru gazdele noastre, Institutului de Științe ale Vieții din Campusul USAMV. Și, bineînțeles, cu invitația la ediția din anul următor a Cluj Innovation Days.