Deși ați putea spune că "valoarea ca strategie" ar putea fi aplicabilă pentru orice tip de companie, principiul de dezvoltare strategic din spatele acestei sintagme lasă suficient loc pentru detalierea unor oportunități care nu sunt de ignorat - mai ales pentru companiile IT. "Valoarea ca strategie" înseamnă folosirea valorilor companiei drept pârghii pentru a controla și defini procese, mod de lucru, direcții de dezvoltare și comunicare.
Așa cum respectarea unor reguli susține un comportament continuu (gândiți-vă la regulile de circulație care, prin impunerea respectării lor, urmăresc evitarea accidentelor), în același mod și respectarea unor valori, în contextul unei companii IT, urmărește susținerea unui ritm de maturizare. Valorile sunt relevante mai ales pentru o companie care se află în continuă dezvoltare, existența și asumarea acestora având impact atât pentru angajați, cât și pentru companie.
Departe de a exista doar pe o secțiune de pe site-ul companiei denumite "Valori", acestea au, în realitate, o relevanță crescută mai ales pentru companiile furnizoare de servicii, în cazul cărora validarea calității fiind preponderant mijlocită. Ce înseamnă acest lucru? - Acțiunile, procesele, modurile de organizare și comunicare, atitudinea în rezolvarea problemelor - demonstrează calitatea serviciilor și au întâietate "calității codului". Mai mult, acestea sunt elemente care contribuie la crearea unei percepții mai clare și mai ample asupra calității pe care o poate livra o companie de IT - la nivel de servicii și nu doar de software development.
De altfel, referitor la o piață externă, asumarea unor valori presupune abilitatea de a răspunde prin intermediul modului de lucru exigențelor culturale impuse de valorile respective. Un bun exemplu este punctualitatea. Este o valoare cel mai des regăsită în cultura germană. Odată asumată în relația cu un client de naționalitate germană, e o asumare a faptului că înțelegem exact ce presupune "punctualitatea germană".
Din perspectiva dezvoltării, putem trece în revistă câteva perspective asupra valorilor:
PhönixPreis este distincția oferită companiilor străine care își desfășoară activitatea în Germania și care s-au remarcat prin angajamentul social al creării de locuri de muncă și prin performanța de business. Aceasta este oferită de către Departamentul de Muncă și Economie, împreună cu Primăria orașului Munich.
Accesa se numără printre companiile care, la finele anului 2013, au acceptat distincția PhönixPreis la categoria "Established Company". Premiul a fost acceptat în cadrul galei de decernare care a avut loc pe 4 decembrie în sala de banchet a Primăriei orașului Munich.
Valorile susținute de Accesa: pasiune, curaj, proactivitate, modestie și respect - au stat la baza acordării premiului de către juriu, fiind un fundament pentru dezvoltarea companiei. Iulian Iuga, managerul general Accesa, afirmă că "înscrierea în competiția PhönixPreis și acceptarea premiului au constituit oportunități de a-mi întări misiunea de dezvoltare a companiei." Pentru Accesa, premiul PhönixPreis este o recunoaștere a perfomanței demonstrate de fiecare angajat, acum și de către comunitatea din orașul Munich.
Din perspectiva dezvoltării de business, un astfel de premiu este reprezentativ pentru rolul managerilor de a fi vizionari dincolo de granițele propriei țări,de a inova și de a contribui la creșterea competitivității mediului extern în care își desfășoară activitatea. Astfel, includerea valorilor companiei în strategia de dezvoltare impune ca acestea să fie luate în considerare ca resurse pe termen lung, contribuind la diferențiere și la consolidarea punctelor forte ale companiei.