Conferința I T.A.K.E. UNCONFERENCE a avut loc in București pe 30-31 Mai și a fost mult mai mult decât o conferință. Partea de speaking a vizat discuțiile despre cod sau tehnici pentru programatori, testeri, arhitecți, manageri tehnici. Pe parcursul celor două zile s-au întâmplat multe lucruri interesante.
Au fost organizate workshopuri în timpul cărora participanții au fost puși să scrie cod și au avut de învățat foarte multe datorită nivelului ridicat de interacțiune cu membrii grupului. Temele abordate au fost: Agile Architecture Techniques and Values, TDD, DDD și BDD. Pe lângă asta, a fost partea de Open Space în care participanții au propus un topic, și-au ales ora și împreuna cu cei interesați au purtat discuții informale. S-au dezbătut subiecte precum: "Cum încep să scriu Unit Test?", "Cum păstrez controlul când fac Refactoring?", "Probleme cu baze de date si soluții", etc.
Mai mult decât atât, la I T.A.K.E. UNCONFERENCE am văzut ce presupune o poziție de Product Owner și care sunt responsabilitățile lui. În partea de Product Management, atât participanții cât și speakerii s-au alăturat echipei pentru a contribui la dezvoltarea unei aplicații web numită KeepInTouch care să le permită participanților să păstreze legătura și după conferință. Product Owner-ul, Flavius Ștef, a pregătit un backlog inițial de la care s-a pornit și a ghidat prioritizările pașilor de dezvoltare a aplicației pe parcursul celor două zile. Participanții au practicat tehnici de Agile Software Development, au iterat la fiecare oră, au folosit pair programming, unit testing și TDD. Rezultatul? O aplicație complet funcțională conform planului!
Speaking, Open Space, Workshops, Product Development și asta nu e tot. Pentru că un programator trebuie să lucreze să își îmbunătățească abilitățile de a scrie cod, organizatorii I T.A.K.E. UNCONFERENCE au pregătit un Kata Lounge, o zonă în care o urnă cu provocări îi aștepta pe programatori să le rezolve. Fiecare participant care a rezolvat una dintre problemele denumite katas a primit feedback din partea un speaker. Câștigătorii la secțiunea cel mai curat cod scris au fost Cătălin Lazăr care a câștigat participarea la un workshop în cadrul firmei Mozaic Works și trei luni de abonament la revista Today Software Magazine și Eduard Stănculeț care va primi la fel un abonament pe trei luni la revista Today Software Magazine.
Conferința a debutat cu Rebecca Wirfs-Brock, președinte Wirfs-Brock Associates și cronicar de design ( Eng. Design Columnist) la IEEE Software, foarte cunoscută și respectată pentru activitatea sa de object-oriented practician. Ea a inventat modul de a gândi despre obiecte cunoscut sub numele Responsability-Driven Design și este autoarea cărților: Object Design: Roles, Responsabilities, and Collaborations (2003) și Designing Object-oriented Software (1990).
În prezentarea ținută pe tema menținerii codului în stil Clint Eastwood ( Eng. Maintaining your code Clint Estwood Style) a vorbit despre cum să te descurci cu cod bun, prost sau urât ( Eng. Good, bad or ugly code) scris de tine sau de altcineva. Când vorbește despre cod bun, Rebecca sfătuiește să se scrie cod cât mai simplu în ciuda complexității sale, ținându-se însă minte că în viitor codul respectiv va crește în complexitate pentru că va rezolva mai mult decât rezolvă astăzi.
Mai mult, pleacă de la ideea susținută de Clint Eastwood și anume că în general, successul în viață se datorează în mare parte instinctului combinat cu puțin noroc.( Eng. "Whatever success I"ve had is due to a lot of instict and a little luck"). Părerea ei in schimb este că tot ce a realizat până acum se datorează în mare parte faptului că a muncit mult și a avut puțin noroc. (" Whatever success I"ve had is through a lot of hard work and a little luck.")
Agile Coach, Vasco Duarte a ținut un workshop despre TDD. Vasco are experiență de Manager de Proiect si Produs si lucrează în industria software-ului din 1997. Lucrează pentru Avira unde este un leader și catalyst în metode Agile și a lucrat anterior pentru Nokia și F-Secure. Spune că TDD este o investiție în a deveni programatori mai buni. Printre problemele pe care le remarcă în ceea ce privește TDD-ul, menționează că este greu ca programator să detectezi repetiția și de obicei există tendința de a complica soluțiile. De aceea recomandă să se scrie cod cât mai ușor de citit și să se facă cât mai mult Refactoring.
Aimee Rivers, cu o experiență de ani de zile în programare web și behaviour driven development, a ajutat cu testarea pentru Video Player-ul interactiv al BBC-ului pentru Jocurile Olimpice.La urmatoarea adresă http://aimeerivers.com/weather/berlin puteți vedea afișată vremea din Berlin pe pagina web, și desigur poate fi introdus orice alt oraș.
În mare parte conferința a pus accent pe Clean Code, Architecture, Design, Unit testing, TDD, Functional programming, Domain Driven Design, Legacy Code, Productivity, Testing.