La fel ca restul limbajelor de programare, limbajul Java evoluează constant. În acest articol, primul dintr-o serie mai largă, vom aborda noile feature-uri adăugate și vom expune câteva exemple de utilizare.
În general, acestea erau folosite până acum într-o manieră standard. Adică aveam o enumerare de valori pe care le putea, după aceea, referi precum în exemplul de mai jos:
public enum Colors {
Red, Blue, Green
}
class Paint{
public static void main(
String[] args) {
System.out.println("Values=" +
Arrays.asList(Colors.values()));
System.out.println("Red="+
Colors.Red.ordinal());
System.out.println(
"Value of Red:"+
(Colors.valueOf("Red")==
Colors.Red));
}
}
## Output:
Values=[Red, Blue, Green]
Red=0
Red string check:true
Putem folosi direct valorile elementelor din enum prin values()
sau poziția lor din lista de declarație: ordinal()
.
Bineînțeles că folosirea acestora este legată, de obicei, de posibilitatea de a selecta o anumită acțiune sau valoare în funcție de valoarea acestora, așa cum se poate vedea în exemplul următor:
public enum Colors {
Red, Blue, Green
}
class Paint{
public static void main(
String[] args) {
System.out.println(
"Paint it blue ? "+
paint(Colors.Blue));
}
public static String paint(
Colors color){
return switch (color){
case Red->"Use some good light";
case Blue->"Check the window";
default -> "See who coming";
};
}
}
## Output
Paint it blue ? Check the window
Așa cum probabil ați observat în codul de mai sus, se returnează direct valoarea din switch fără a mai folosi break și variabile adiționale. Pentru folosirea acestuia aveți nevoie cel puțin de Java 12.
Putem să definim constructori și chiar metode în enumuri. Deoarece acestea nu pot fi extinse, modificatorii de acces al constructorilor sunt în mod implicit private.
public enum Visitors {
Low(100), High(1000);
private final int count;
Visitors(int number) {
this.count=number;
}
public void showCount(){
System.out.println("Visitors count="+
this.count);
}
}
class Event{
public static void main(String[] args) {
Visitors daily=Visitors.Low;
daily.showCount();
daily=Visitors.High;
daily.showCount();
}
}
## Output
Visitors count=100
Visitors count=1000
Deși este posibil, nu este recomandat ca valorile inițiale din constructor să fie modificate ulterior, tocmai pentru a putea păstra scopul enumerărilor. Mai mult, aceștia se vor inițializa doar o singură dată pentru aceeași valoare de intrare.
Putem defini metode abstracte care vor trebui implementate de fiecare instanță particulară în parte.
public enum Visitors {
Low(100) {
@Override
public String getRecommendations() {
return "background music";
}
}, High(1000) {
@Override
public String getRecommendations() {
return "big concert";
}
};
private int count;
Visitors(int number) {
this.count=number;
}
public void changeCount(int nr){
this.count=nr;
}
public void showCount(){
System.out.println("Visits count="+this.count);
}
public abstract String getRecommendations();
}
Așa cum se poate vedea în exemplul de mai sus, metoda getRecommandations() este implementată de fiecare instanță : Low (100) și High(1000)
De asemenea, enumerările pot implementa și interfețe. Folosind o interfață, exemplul de mai sus este echivalent cu:
interface Recommendations{
String getRecommendations();
}
public enum Visitors implements Recommendations{
Low(100) {
@Override
public String getRecommendations() {
return "background music";
}
}, High(1000) {
@Override
public String getRecommendations() {
return "big concert";
}
};
Construcțiile enum reprezintă un instrument foarte util, cu multă flexibilitate pentru reprezentarea seturilor de constante.
OCP Oracle Certified Professional Java SE 17 Developer Study Guide[^1]
[^1]https://learning.oreilly.com/library/view/ocp-oracle-certified/9781119864585/