TSM - Cum să continui să lucrezi când nu te simți în stare

Geanina Tămaș - Online Marketing Specialist @ Azimut

Când ne dorim să progresăm constant pentru a îndeplini taskuri și a soluționa probleme vizând înaintarea în carieră, sunt implicați o mulțime de factori care ne pot face să ne pierdem concentrarea de la  obiectivele de atins. Diminuarea atenției aduce cu ea, inevitabil, lipsa motivării. Auto-motivarea este principalul factor care îi diferențiază pe oameni între cei care ajung să își atingă țintele cu succes și acei care nu reușesc acest lucru, deși prezintă același potențial.

Acele zile în care ne simțim mult prea obosiți și copleșiți în fața sarcinilor de îndeplinit reprezintă un semnal că e momentul potrivit să ne deconectăm de la ce avem de făcut pentru a lua o pauză și a ne axa pe noi și pe activități care ne relaxează.

Cu toate acestea, de multe ori suntem nevoiți să amânăm relaxarea mult dorită pentru că trebuie să ducem la finalizare taskurile ajunse la termenul limită. În aceste cazuri, soluția constă în apelul la anumite metode de auto-motivare:

Scapă de distrageri

Începutul este cel mai greu, în special când sunt tot felul de distrageri, de la vizionatul de filme până la statul în pat pentru a da scroll pe telefon. Când nu ne simțim în stare să ducem la îndeplinire obiectivele pe care ni le-am propus, cel mai dificil este să începem și să scăpăm de elementele care ne distrag.

Prin urmare, pentru a rămâne concentrați trebuie să ne dăm telefonul pe silențios și să îl punem deoparte, să închidem televizorul și să ne facem comozi la birou pentru a avea un spațiu prielnic muncii.

Descompune obiectivele în obiective mai mici

Uneori volumul de muncă poate fi copleșitor chiar și atunci când este abordat cu o atitudine pozitivă și plină de energie. Pentru a nu ne pierde concentrarea și a nu fi copleșiți de obiectivele de atins, trebuie să luăm un singur obiectiv și să îl destructurăm în taskuri mai mici și mai ușor de dus la îndeplinire. 

În zilele în care simțim că ne pierdem motivația, o alegere mai potrivită este să ne aplecăm asupra acelor sarcini care ne fac mai multă plăcere și care ni se par mai ușoare. Astfel, muncim la obiectivul final din task în task, fără a ne simți împovărați de munca pe care o avem de făcut.

Ia pauze

Când ne simțim obosiți până și de sarcini cu grad redus de complexitate, munca fără pauze e cel mai mare dușman pentru a ne face să ajungem la burnout și să renunțăm cu totul la îndeplinirea obiectivelor. 

"Pauzele mici și dese cheia marilor succese" este o zicală cât se poate de adevărată, deoarece avem nevoie de un scurt repaus de la ce facem pentru a ne reîncărca de energie ca să putem trece la următorul pas de efectuat.

Recompensează-te

Uneori simțim că facem munca în zadar pentru că nu observăm importanța acesteia imediat, ceea ce poate fi descurajant. 

În special, în momentele în care suntem lipsiți de energie de muncă, dar ne străduim să ducem la îndeplinire taskurile și nu vedem impactul pe care l-am avut prin acestea, trebuie să ne oferim mici recompense motivatoare pentru a simți că a meritat efortul depus.

În concluzie,

Pot exista zile în care suntem lipsiți de energie și în care am face orice altceva dar nu activități care să vizeze obiective profesionale. În astfel de zile trebuie să privim lucrurile în ansamblu și să le luăm pas cu pas pentru a nu fi copleșiți de ele. Trebuie să ne adunăm toată energia pentru a începe, să luăm pauze pentru a ne reumple cu forță și, la final, să ne recompensăm pentru efortul depus.

Bibliografie

  1. https://hbr.org/2018/11/how-to-keep-working-when-youre-just-not-feeling-it

  2. https://community.thriveglobal.com/how-to-keep-working-when-youre-just-not-feeling-it/

  3. https://blog.rescuetime.com/how-to-get-work-done-when-youre-not-feeling-it/