Chiar dacă lucrurile în viața de zi cu zi și în carierele noastre se întorc încet-încet la normalitatea de dinaintea pandemiei, multe companii consideră că angajații lor sunt mai productivi atunci când lucrează de acasă, deoarece își pot gestiona timpul mai eficient.
O bună gestionare a timpului înseamnă capacitatea de a stabili priorități, de a jongla eficient cu diferite sarcini și de a fi un team player. Este vorba despre a ști cum să folosești timpul pentru a obține maximum de la el și de la echipa ta.
Primul pas pentru o bună gestionare a timpului este să înveți cum să stabilești prioritățile, să înțelegi ce sarcini sunt mai importante, mai urgente și care trebuie îndeplinite primele. Crearea unui to-do list la începutul fiecărei zile sau săptămâni, și apoi atribuirea priorității și urgenței fiecărei sarcini poate ajuta la stabilirea accentului pe lucrurile cele mai importante și urgente, dar și la lăsarea de spațiu pentru cele care ar putea apărea din senin.
Stabilirea unor deadline-uri pentru tine însuți, pentru fiecare sarcină în parte, crește foarte mult șansele ca fiecare sarcină să fie finalizată la timp. De asemenea, stabilirea unor deadline-uri ajută la organizarea volumului de muncă din fiecare zi sau săptămână. Condiția cea mai importantă de îndeplinit este să fii realist. Dacă un deadline este prea strâns ar putea duce la frustrare și stres. Ține întotdeauna cont de prioritatea și urgența sarcinilor lor și stabilește deadline-uri în funcție de aceste aspecte.
Încercarea de a face prea multe lucruri în același timp întrerupe concentrarea și poate duce la greșeli. Concentrându-te asupra unei singure sarcini și acordându-i toată atenția, ai avantajul de a o termina mai repede și de a fi atent la detalii, ceea ce face ca munca să fie de o calitate superioară.
Crearea unui spațiu în casă, special amenajat pentru muncă, poate fi cel mai bun stimulent pentru gestionarea timpului, deoarece toate distragerile sunt eliminate și te vei putea concentra pe deplin asupra sarcinilor tale. Asigură-te că ai în cameră o iluminare adecvată, o plantă pentru a curăța aerul și câteva obiecte personale, cum ar fi fotografii ale celor dragi, pentru a face totul mai prietenos și mai confortabil.
Ar putea părea contra-intuitiv, dar pauzele pot contribui de fapt la creșterea productivității. Luându-ți câteva minute pentru a te îndepărta de sarcinile zilnice și de deadline-uri, poți să îți limpezești mintea și să te întorci odihnit. Mișcarea picioarelor, întinderea spatelui sau pur și simplu deplasarea de la birou vă poate ajuta să fiți mai productiv la întoarcere.
Dacă tot vorbim despre pauze, este important să ne amintim că munca permanentă poate afecta productivitatea și performanța. Asigurându-vă că vă luați timp departe de muncă, pentru hobby-uri, călătorii, petrecerea timpului cu cei dragi vă poate reîncărca și vă poate aduce nivelul de productivitate la noi maxime atunci când reveniți la muncă.
Gestionarea timpului este una dintre cele mai importante abilități pe care le putem avea și este important să profităm la maximum de ea și să încercăm mereu să ne îmbunătățim în acest domeniu.
Crearea unor obiceiuri de lucru sănătoase nu numai că ne poate crește productivitatea și performanța, dar ne poate ajuta să atingem noi obiective și să realizăm un echilibru adecvat între viața profesională și cea privată.
Hirsch, L. (2017, August 28). 7 Time Management Tips for Working From Home.
Robert Half. (2020, October 8). 8 Realistic Tips for Time Management When Working from Home.
Kayla Matthews. (n.d.). Easy Time Management Techniques for Remote Workers