TSM - Lucrările de licență de la Informatică Economică (FSEGA)

Ovidiu Mățan - Fondator @ Today Software Magazine

Today Software Magazine a luat parte la începutul lunii Iulie, răspunzând invitației profesorului Dan Sitar, la o sesiune de prezentări de lucrări de licență de la Facultatea de Informatică Economică, din cadrul FSEGA. Acest eveniment a fost organizat în parteneriat cu Betfair Development Romania. Am avut ocazia să asistăm la expunerea unor lucrări interesante, care au reflectat o bună înțelegere a ariei tehnice și a nevoii de produse noi, din piața actuală.

Edosys - aplicație 3D pentru prezentarea sistemului endocrin, de Cristina Coșa și Melisa Goron

A fost o aplicație scrisă în Unity3D care a fost dezvoltată față de versiunea din anul anterior. Aceasta prezintă în scop educațional glandele endocrine din corpul uman. Există animații ce arată mecanismul de funcționare dar și posibilitatea de zoom, rotire sau afișare a unor informații specifice. Este o aplicație utilă de personalizare a procesului de învățare și se adresează profesorilor de biologie din gimnaziu pentru a fi folosită la clasă. S-au realizat demo-uri la școli din Cluj, Sibiu și Bistrița. Din perspectiva tehnologiei folosite putem enumera: Unity3D, Blender pentru modelare și Firebase pentru autentificare.

Chess School - Ana-Alexandra Sandu

Este o aplicație similară ca look & feel cu Edosys, scrisă tot în Unity3D. Scopul, de data aceasta, este să ajute copii să învețe să joace șah. Există module de istorie, competiții și teorie a șahului. Tehnologiile folosite au fost: Unity3d, Blender și WampServer.

Sistem de automatizare a locuințelor folosind energia solară ca sursă alternativă de electricitate - Andrei-Alexandru Oltean

O aplicație IoT complexă, dezvoltată în timp și care își propune să automatizeze controlul luminilor, a prizelor, a sistemului de alarmă și a temperaturii și umidității. Costurile de hardware ale întregului sistem sunt scăzute în comparație cu alte sisteme existente pe piață. Soluția include un server web și o aplicație pentru telefoanele Android. Control se poate realiza atât din interfața web, prin aplicația mobilă dar și prin conectarea directă a telefonului prin bluetooth la un getway.

O abordare diferită asupra rețelelor de socializare - Cojocaru Dragoș-Andrei

Proiectul a constat în realizarea unei rețele de socializare care își propune să nu mai includă partea de reclame. De asemenea, limitează numărul de prieteni la 150, conform teoriei lui Ron Dunbar referitoare la limitele psihologice ale sferei prieteniei (https://www.bbc.com/future/article/20191001-dunbars-number-why-we-can-only-maintain-150-relationships) . Tehnic au fost folosite tehnologii clasice precum mySql. Puteți accesa online proiectul pe abde.ro.

Designology - Ruxandra-Eleonora Leonte

Reprezintă un site de învățare ce conține cursuri de UX. Etapa de proiectare a acestuia a inclus toate etapele de realizare ale unei aplicații comerciale: user flow, sitemap, wireframe, prototip. Un feature interesant a fost reprezentat de partea de securitate a identității fiecărui utilizator. Pentru a nu se expune numele real, fiecare user primește un nume generat precum: peștișorul tolerant bej.

Gym+ Fitness for Health Resolution - Eduard-Manuel Pricop

O aplicație care vine în ajutorul celor care vor să aibă o viață sănătoasă oferind soluții și training pentru antrenamentele fizice și gestiunea nutriției. În aplicație sunt disponibile o serie de referințe la prezentări pe această temă de pe YouTube.

Aplicație pentru prognoza prețurilor acțiunilor utilizând modele ARIMA - Olivia Maria Momeu

Aceasta a fost singura aplicație ce are legătură directă cu domeniul economic. Mi-ar fi făcut plăcere să văd mai multe astfel de soluții care au de a face direct cu materiile învățate la Informatică economică. Aplicația este în esență un notebook Jupyter (https://jupyter.org/) în care algoritmul de AI a fost antrenat cu datele de pe bursă obținute public de la Yahoo Finance. Predicțiile arătate au fost destul de bune, iar algoritmii au fost aplicați personalizat pentru fiecare companie în parte.

Aplicație Android propusă drept soluție în problematica risipei de hrană de pe piața gastronomică- Ioana Denes

O soluție care combină o parte de gamification, fidelizare și avantaje la cumpărarea de noi produse în vederea combaterii risipei de mâncare. Rezultatul este un preț mai avantajos și un impact pozitiv asupra mediului înconjurător.

Câștigătorii

Cele mai bune lucrări au fost premiate de către Betfair. Astfel am avut plăcerea să fiu parte din juriu alături de reprezentanții acestora.

Locul 1

Designology - Ruxandra-Eleonora Leonte - coordonator Dan-Andrei Sitar-Tăut;

Locul 2

Sistem de automatizare a locuințelor folosind energia solară ca sursă alternativă de electricitate - Andrei-Alexandru Oltean - coordonator Dan-Andrei Sitar-Tăut;

Locul 3 (I)

Aplicație Android propusă drept soluție în problematica risipei de hrană de pe piața gastronomică - Ioana Denes - coordonator Sergiu Jecan;

Locul 3 (II)

Gym+ Fitness for Health Resolution - Eduard-Manuel Pricop.

Mențiuni

Observații finale

Ne bucurăm de maturitatea multora dintre aceste lucrări. Cred că strategia de prezentare online a fost un lucru pozitiv, atât pentru studenți dar și pentru membrii juriului. Ar fi interesant poate să se transmită live anul viitor în mod public. Felicitări tuturor absolvenților și cadrelor didactice pentru realizarea acestor lucrări! Ar fi extraordinar dacă acestea s-ar putea materializa sub forma unor startupuri.

Mă bucur să le putem oferi tuturor celor care au prezentat un bilet de participare la IT Days 2021, 10-11 noiembrie.