Învățarea continuă și dezvoltarea abilităților sunt esențiale pentru succesul echipei. Cum puteți oare să-i faceți pe colegi să facă ei primul pas în direcția dezvoltării? Cum vă puteți încuraja oamenii să își dezvolte abilitățile? Și cum vă puteți asigura că fac tot posibilul să participe la activități de învățare, nu doar să se prezinte pentru că trebuie sau pentru că se organizează un training din partea companiei?
Pentru început, sunt câteva bariere pe care e recomandat să le depășim. Aceste bariere sunt motivele pentru care oamenii evită să aibă o atitudine proactivă față de procesul de învățare:
Timp: oamenii pot să fie reticenţi față de dezvoltarea de noi abilități, deoarece au priorități. În acest moment, învățarea unei noi abilități sau competențe nu este esențială, așa că au amânat-o pentru o altă zi.
Lipsa de informații: membrii echipei ar putea ști că trebuie să continue să învețe să rămână la curent cu industria lor, dar s-ar putea să nu știe cum sau de unde să înceapă.
Pentru a depăși aceste bariere e recomandat să folosim următoarele strategii:
Identificăm stilurile de învățare. Oamenii au diferite stiluri de învățare. Unii învață cel mai bine urmărind pe altcineva și apoi folosind singuri noua abilitate. Alții învață cel mai bine citind sau ascultând. Din acest motiv un singur stil de a preda informația nu o să funcționeze la fel de bine pentru toată lumea.
Stabilim obiective de învățare. De ce are nevoie fiecare persoană pentru a putea să se comporte mai bine în rolul său actual? Ce vor să învețe membrii echipei. Încercăm, în primul rând, să stabilim ce trebuie să învețe, adică să identifice abilitățile specifice sarcinilor lor. Odată ce am clarificat aceste aspecte, putem să discutăm și despre lucruri mai detaliate.
Conectăm învățarea cu obiectivele de la muncă și cu obiectivele de viață. Este important în momentul în care oamenii învață ceva să le comunicăm cum, pe lângă job, o să-i ajute această nouă abilitate dezvoltată. De exemplu, învățăm comunicare asertivă, ne ajută la birou, dar putem să o folosim și în relațiile de zi cu zi.
Încurajăm învățarea socială de la egal la egal. Oferim oportunități de a învăța cu un mentor sau un coach poate fi foarte valoroasă. Învățarea nu numai că este mai distractivă când suntem cu alții, dar colaborarea cu profesioniști experimentați poate avea un impact pe termen lung.
În concluzie, un proces de învățare în care oamenii sunt implicați din propria lor voință este unul mai de impact. Motivele pentru care oamenii sunt reticenţi pot să fie lipsa timpului, lipsa de informații sau lipsa de cunoștințe. Dacă ne dorim ca această implicare să aibă loc, trebuie să setăm un exemplu, să identificăm obiectivele și planurile lor și să încurajăm învățarea socială.