Mă gândeam zilele acestea la faptul că, după atâtea luni de lucrat de acasă, mulți dintre noi au remarcat că modalitățile de comunicare încep să își arate limitele. Totul începe cu trimiterea sau primirea linkului ori a invitației la conectare. Apoi, ecranele cu oameni în fața calculatorului, dotați cu căști, și ecranele în care aceiași oameni se retrag într-un colț mic pentru a face loc derulării slide-urilor. Și, nu de puține ori, probleme de sunet, defazări și chiar lătrat de câini sau câte un strigăt de copil. Nu este de mirare că multe din evenimentele online au, de obicei, doar 10-15 participanți. În condițiile în care participanții pot să părăsească evenimentul cu un simplu click ne putem întreba dacă s-ar putea face mai mult în acest sens. Un prim pas către un cadru mai captivant este un background mai animat și mai multă interacțiune. Toate acestea pot fi realizate relativ simplu prin apelul la OBS (Open Broadcaster Software). Dacă nu l-ați folosit încă, vă invit să o faceți, pentru că este un tool care ar trebui încercat. Următorul pas ? Simplificarea comunicării, adică direct din pagina web, fără pași intermediari suplimentari. Cum mi-ar plăcea să arate toate acestea în viitor ? Cred că ar trebui să se ajungă la modele virtuale 3D similare cu avatarele Memoji de la Apple, controlate prin camera video. Pentru conferințe, poate că ar fi mai interesant să se poată simula un personaj pe scenă. Dat fiind că, deocamdată, nu este posibil, în desfășurarea conferințelor, prezentarea pe scenă, chiar și fără participanți, este o soluție mult mai bună decât speakeri care stau acasă pe holuri sau în alte spații improvizate. Revenind la tehnologie, există frameworkuri precum WebRTC pentru transmiterea și captura video. Procesarea video, recunoașterea expresiei celui din fața camerei video sunt simplu, acum, de implementat. De exemplu, prin OpenCV . Avem inclusiv device-uri IoT care ne permit prelucrarea acestora. Un exemplu verificat în acest sens este NVidia Jetson Nano. Trebuie doar să le punem să lucreze împreună.
Revenim la ediția din această lună, a cărei temă principală este Cyber Security. Din articolul Maximizarea securității cu un eveniment Bug Bounty - călătoria noastră puteți valorifica din experiența acumulată în organizarea de evenimente de vânătoare de buguri. Argumente în favoarea importanței unui sistem sigur și o serie de sfaturi de arhitectură și programare sunt expuse De la securitate perimetrală la Security by Design, Secure Coding și Vulnerability Management. Alt articol Arta de a face phishing vă invită la o educare a colegilor de birou în privința e-mailurilor nedorite, arătându-vă, de asemenea, modul cum puteți organiza astfel de campanii. Cum gestionăm paradoxul confidențialității ? Este o întrebare la care puteți găsi răspunsul în Datele personale: noua monedă de schimb pentru experiențele personalizate. Din zona Industry X vă invit să citiți despre importanța și folosirea conceptului de Digital Twin în diferite domenii, amplu descris în articolul cu titlul conceptului respectiv. Loop testing ca metodă de testare automată vă oferă o modalitate de testare a sistemelor din sfera automotive. Domeniul tehnic, mai precis gamingul, este partea a treia a articolului Realizarea unui joc Arcade în Unity. Mulți dintre noi, care am ajuns să lucrăm în această perioadă de acasă, am conștientizat că această manieră de a munci are o serie de neajunsuri. Acest aspect este abordat în detaliu în Munca poate fi acasă, însă inovația rămâne la birou. De asemenea, vă invităm să citiți un scurt interviu cu Dennis Raabe, cel care a condus Centrul de inginerie Bosch. El expune o concluzie asupra experienței celor cinci ani, perioada cât a activat în Cluj. Un alt articol, care sperăm să vă inspire și să vă ajute în realizarea de produse în companie, este Între micromanaging și implicare: rolul top managementului în dezvoltarea de produse.