Un UX bun este un copil bine crescut care se comportă exemplar. Vă jucați împreună, comunicați foarte bine unul cu celălalt, nu țipă și nici nu te enervează până când îți vine să arunci telefonul din mână. Multe dintre lecțiile, pe care le-am învățat de la părinții noștri atunci când eram copii, ar trebui să fie urmate și în aplicarea unui design centrat pe utilizator. Un UX designer trebuie să gândească ca un părinte în procesul de dezvoltare al unui produs.
În general, comunicarea este unul dintre motivele principale pentru care utilizatorii revin pe site-uri și aplicații, iar fluxul ei are un impact important asupra unui customer journey, fie că ne referim la conversații personale cu familia și prietenii, ori la șansele de a îmbunătăți educația sau dezvoltarea afacerilor. Pentru adolescenți, tehnologia înlocuiește deseori interacțiunea personală, dar aceasta nu face neapărat comunicarea mai puțin semnificativă.
Piața a suferit schimbări majore în ultimul deceniu, datorită avansării tehnologiei și a utilizatorilor care s-au adaptat atât de bine la ea. În prezent, crearea unui produs de succes constă în mult mai mult decât dezvoltarea cerințelor tehnologice pentru un client. Într-o mare de aplicații, utilizatorul va alege întotdeauna aplicația cu care rezonează imediat. Dacă în trecut, utilizatorii căutau mijloace de comunicare doar în aplicații destinate mesageriei, acum caută oportunități de comunicare în fiecare aplicație pe care o folosește. Cu cât aplicația comunică mai sincer și mai deschis cu utilizatorul, cu atât gradul acestuia de satisfacție este mai ridicat și șansele să se întoarcă pe site cresc.
Procesul de UX design ne obligă să testăm soluția cât mai curând și frecvent posibil. Cea mai bună modalitate prin care putem crea un produs reușit este să lansăm o variantă beta, un prim proiect de unde putem obține feedback, apoi să îl îmbunătățim constant.
Sfaturile pe care părinții le urmează pentru a crea un bun parcurs pentru copii sunt valabile și în UX:
Ghidează-i. Nu le sta în cale, dar nici nu-i lăsa baltă. Teoretic, părinții transmit copiilor un anumit set de valori, abilități și cunoștințe care să îi ghideze pe viitor. Nu dorim să copleșim utilizatorii cu un design complex și inutil, dacă acesta îi va face să ne abandoneze site-ul. La fel și cu designul neintuitiv. Utilizatorii petrec cea mai mare parte a timpului pe alte site-uri, aceasta înseamnă că preferă ca site-ul nostru să funcționeze la fel ca toate celelalte site-uri pe care le cunosc deja. Putem simplifica procesul de învățare pentru utilizatori oferind modele familiare de proiectare sau să creăm tutoriale ușor de utilizat atunci când navighează site-ul.
Evită incertitudinea și lucrurile care ar putea provoca frustrare utilizatorilor. Ai încercat vreodată să păcălești un copil, ascunzând jucăria și apoi arătându-i că e la tine? Totul este distractiv și amuzant la început, până când copilul își pierde răbdarea. Același lucru se întâmplă și cu utilizatorii: au răbdare limitată. Relevantă în acest caz este legea asemănării, care vorbește despre tendința ochiului uman de a percepe elementele similare într-un design ca imagine completă, formă sau grup, chiar dacă aceste elemente sunt separate. Practic, atunci când proiectăm un site web, ar trebui să ne asigurăm că linkurile și sistemele de navigație sunt diferențiate vizual de elementele text normale.
Oferiți feedback. Când eram mici, căutam întotdeauna aprobarea înainte de a acționa. Același lucru se întâmplă și cu utilizatorii: ei doresc să vadă că acțiunile lor au un impact, generează un răspuns automat și susțin relațiile de cauză-efect. Dorința de feedback instantaneu este importantă. Dacă feedbackul apare chiar și după ce pointerul s-a mutat, utilizatorul va observa. Cercetările indică faptul că o întârziere de 0,1 secunde este vizibilă și deranjează utilizatorul.
Oferă-le un context optim. Ne dorim tot ce e mai bun pentru copiii noștri. La fel și utilizatorilor. Trebuie să ne asigurăm că sunt accesibile toate modurile în care utilizatorii își pot atinge obiectivul final. Pentru obiectivele setate de noi, este bine să implementăm teste de usability. Occam’s Razor, o lege care în esență afirmă că soluțiile mai simple sunt mult mai probabil să fie corecte decât cele complexe, este ideală atunci când întâmpinăm dificultăți. Este bine să analizăm fiecare element de design și să eliminăm cât mai multe, fără a compromite funcția generală.
Urmând toți acești pași, putem dezvolta un produs foarte reușit și orientat spre utilizator, însă, din păcate, multe businessuri au neglijat această parte. În aceste cazuri, Auditul CRO ne oferă toate răspunsurile de care avem nevoie. Optimizarea ratei de conversie (CRO) ajută la aflarea motivului pentru care utilizatorii nu fac conversii și la îmbunătățirea site-ului sau elementelor cheie din site pentru a ajunge la rata de conversie pe care ne-o dorim. La finalul zilei, este vorba despre cum avem o rată de conversie mai mare, dar nu putem face aceasta fără o înțelegere profundă a nevoilor utilizatorului. Auditul UX ne ajută să înțelegem mai bine un user journey și, împreună cu echipa de marketing și development, putem găsi cele mai bune soluții care ne aduc rezultatele dorite.
Compania noastră face pași pozitivi în crearea de inițiative proactive prin care să devenim parteneri ai clienților noștri pe termen lung. Strategia este de a explora noi modalități prin care să venim în întâmpinarea nevoilor clienților noștri și de a valorifica posibilitățile de parteneriat în proiecte selective. În acest sens, avem o echipa dedicată formată din UX Analyst, QA, SEO Analyst, Marketing Specialist, Customer Succes Manager, care lucrează pe proiecte specifice, pentru a oferi clienților audit complet de CRO, lărgind astfel domeniile noastre de expertiză.
Conversiile pe care ni le dorim sunt realizate numai atunci când utilizatorii întâlnesc factorul uman, iar pentru aceasta e nevoie de lucru în echipă, concentrare pe utilizatori și analiza corectă a datelor. În realitate, suntem oameni care interacționează cu alți oameni prin intermediul tehnologiei, nu oamenii care interacționează cu tehnologia.