TSM - UX ca la mama acasă De ce învățăturile din copilărie pot deveni best practices în UX?

Andreea Ivănuș - UX Designer @ PitechPlus

Un UX bun este un copil bine crescut care se comportă exemplar. Vă jucați împreună, comunicați foarte bine unul cu celălalt, nu țipă și nici nu te enervează până când îți vine să arunci telefonul din mână. Multe dintre lecțiile, pe care le-am învățat de la părinții noștri atunci când eram copii, ar trebui să fie urmate și în aplicarea unui design centrat pe utilizator. Un UX designer trebuie să gândească ca un părinte în procesul de dezvoltare al unui produs.

În general, comunicarea este unul dintre motivele principale pentru care utilizatorii revin pe site-uri și aplicații, iar fluxul ei are un impact important asupra unui customer journey, fie că ne referim la conversații personale cu familia și prietenii, ori la șansele de a îmbunătăți educația sau dezvoltarea afacerilor. Pentru adolescenți, tehnologia înlocuiește deseori interacțiunea personală, dar aceasta nu face neapărat comunicarea mai puțin semnificativă.

Piața a suferit schimbări majore în ultimul deceniu, datorită avansării tehnologiei și a utilizatorilor care s-au adaptat atât de bine la ea. În prezent, crearea unui produs de succes constă în mult mai mult decât dezvoltarea cerințelor tehnologice pentru un client. Într-o mare de aplicații, utilizatorul va alege întotdeauna aplicația cu care rezonează imediat. Dacă în trecut, utilizatorii căutau mijloace de comunicare doar în aplicații destinate mesageriei, acum caută oportunități de comunicare în fiecare aplicație pe care o folosește. Cu cât aplicația comunică mai sincer și mai deschis cu utilizatorul, cu atât gradul acestuia de satisfacție este mai ridicat și șansele să se întoarcă pe site cresc.

Procesul de UX design ne obligă să testăm soluția cât mai curând și frecvent posibil. Cea mai bună modalitate prin care putem crea un produs reușit este să lansăm o variantă beta, un prim proiect de unde putem obține feedback, apoi să îl îmbunătățim constant.

Sfaturile pe care părinții le urmează pentru a crea un bun parcurs pentru copii sunt valabile și în UX:

Urmând toți acești pași, putem dezvolta un produs foarte reușit și orientat spre utilizator, însă, din păcate, multe businessuri au neglijat această parte. În aceste cazuri, Auditul CRO ne oferă toate răspunsurile de care avem nevoie. Optimizarea ratei de conversie (CRO) ajută la aflarea motivului pentru care utilizatorii nu fac conversii și la îmbunătățirea site-ului sau elementelor cheie din site pentru a ajunge la rata de conversie pe care ne-o dorim. La finalul zilei, este vorba despre cum avem o rată de conversie mai mare, dar nu putem face aceasta fără o înțelegere profundă a nevoilor utilizatorului. Auditul UX ne ajută să înțelegem mai bine un user journey și, împreună cu echipa de marketing și development, putem găsi cele mai bune soluții care ne aduc rezultatele dorite.

Compania noastră face pași pozitivi în crearea de inițiative proactive prin care să devenim parteneri ai clienților noștri pe termen lung. Strategia este de a explora noi modalități prin care să venim în întâmpinarea nevoilor clienților noștri și de a valorifica posibilitățile de parteneriat în proiecte selective. În acest sens, avem o echipa dedicată formată din UX Analyst, QA, SEO Analyst, Marketing Specialist, Customer Succes Manager, care lucrează pe proiecte specifice, pentru a oferi clienților audit complet de CRO, lărgind astfel domeniile noastre de expertiză.

Conversiile pe care ni le dorim sunt realizate numai atunci când utilizatorii întâlnesc factorul uman, iar pentru aceasta e nevoie de lucru în echipă, concentrare pe utilizatori și analiza corectă a datelor. În realitate, suntem oameni care interacționează cu alți oameni prin intermediul tehnologiei, nu oamenii care interacționează cu tehnologia.