TSM - Editorial nr. 77

Ovidiu Mățan - Fondator @ Today Software Magazine

Cu acest număr marcăm și ediția a șasea a conferinței IT Days pe care o desfășurăm anual la Cluj. În mod normal ar trebui să vă povestesc de principalele vedete din acest an dar cred că deja le știți din articolele anterioare: Dermot Turing, Mark Seeman, Peter Lawrey, Peter Leeson, Voicu Oprean, Simona Bonghez, Dan Suciu, Mihai Dumitrescu și lista poate continua. Anul acesta avem un dintre cele mai bune agende de până acum, personal o să îmi fie greu de ales la care dintre cele patru track-uri să particip. În premieră anul acesta, vom amenaja cele două holuri de la etajul 1 de la Casa de cultură în două spații: Istorie IT și Artă & Research. Vom încerca să îmbinăm trecutul și viitorul ca o temă de gândire și re-descoperire a cercetării și proiectelor clujene. Sperăm să vă placă acest proiect și vă recomand să nu ratați prezentările proiectelor de cercetare. Ne așteptăm și în acest an la un nr. mare de participanți în spațiul de la Casa de cultură a studenților. De asemenea, ne bucurăm de participarea principalelor companii de IT active pe piața locală. Nu în ultimul rând, salutăm prezența dl. primar Emil Boc în deschiderea conferinței IT Days, devenită un reper în definirea comunității de IT locale.

Am profitat de prezența lor la IT Days și ne bucurăm să putem publica trei interviuri interesante pe care vă invităm să le citiți: Alan Turing, codul Enigma și inteligența artificială - interviu cu Dermot Turing, Design patterns și dependency injection - interviu cu Mark Seeman, Machine learning și Java - interviu cu Klevis Ramo. Continuăm cun articol despre Spock: Unit testing cu Spock - Tips and Tricks. Cum construim un produs care încercă să satisfacă nevoia cereri este o întrebare la care se încearcă să se răspundă în: Arta vizualizării unui produs. Realizarea oricărui obiectiv înseamnă să începem să lucrăm la el, Procrastinarea - why not? vă invită să meditați un pic asupra cauzelor procrastinării. Definirea unor personas se face de obicei folosind personaje reprezentative pentru produsul nostru, Povestea aplicaţiei tale, vă propune o serie de personaje mitologice ce vă vor ajuta să previzualizați oportunități interesante în proiectul vostru. Evoluţia interfeţei grafice SAP, prezintă evoluția acestei interfețe din 1972 până în prezent. Într-o lume în care accesul la internet nu ar trebui să mai reprezinte o problemă, Aplicații deconectate ocazional, acoperă exact acest caz dintr-o perspectivă tehnică. Încheiem cu Interviu de angajare. Cum te adaptezi schimbării. - o propunere serioasă de a medita la ce dorim de fapt pe plan profesional.