Aproximativ 40% din căutările realizate pe dispozitive mobile folosind Google sunt locale. Având în vedere această cifră, există un potenţial foarte mare de creştere a numărului de clienţi locali ai unei afaceri prin optimizarea online locală. Datorită paginilor Google+ for Business afacerile locale îşi pot creşte vizibilitatea online în zona geografică în care activează.
Google+ for Business este un instrument gratuit oferit de către Google, ce se adresează afacerilor mici şi mijlocii. Prin intermediul său, companiile pot atrage clienţi noi din proximitatea lor. Integrarea cu Google+ şi Google Maps îl fac un instrument foarte bun în promovarea online locală. O funcţionalitate cheie este sistemul Zagat. Acesta foloseşte o scară de 30 de puncte prin care oricine poate oferi un rating acelei companii sau serviciilor sale.
Pentru a înţelege modul în care Google+ for Business ne poate ajuta, haideţi să luăm un exemplu. Presupunem că tocmai am ajuns în Cluj-Napoca şi dorim să căutăm o anumită cafenea. Accesăm Google şi apoi tastăm "starbucks". Datorită setărilor de căutare, Google va şti că noi realizăm o căutare locală şi va include în rezultate sale şi câteva detalii de pe pagina Google+ for Business a cafenelei (în caz că aceasta există). În urma căutării, putem vedea că în Cluj-Napoca există această cafenea (Figura 1). Fără pagina Google+ for Business nu am fi ştiut acest lucru pentru că locaţia din oraşul Cluj-Napoca nu deţine un website propriu. În plus vedem şi zona în care se găseşte şi ratingul foarte bun pe care îl are.
O a doua modalitate prin care proprietarii de afaceri locale pot atrage clienţi noi, folosind Google+ for Business, este prin intermediul reţelei sociale Google+. În doar 2 minute putem căuta cazare într-un oraş în care suntem pentru prima dată, folosind butonul "Local" din meniul principal al contului Google+. Cautăm "hotel 5 stele" (locaţia curentă va fi Cluj-Napoca datorită IP Geolocation), iar rezultatele ne vor prezenta hotelurile de 5 stele din oraş (Figura 2), iar pe baza scorului şi a locaţiei putem alege unde ne cazăm.
Rezultatele locale ale unei căutări se pot modifica în funcţie de review-urile şi rating-ul oferit de către prietenii din profilul Google+. Dacă persoanele din cercurile tale au apreciat un anumit restaurant, acela îţi va fi afişat şi ţie printre primele rezultate. Practic această integrare între reţeaua socială a Google şi paginile locale oferă nişte recomandări, iar acest lucru poate duce la creşterea constantă a numărului de clienţi.
Pe baza acestor exemple, putem vedea că lipsa unei pagini Google+ for Business va face ca afacerea sau magazinul dumneavoastră să nu apară în aceste căutări locale, pierzând foarte mulţi potenţiali clienţi.
Pentru a putea crea o pagină Google+ for Business vom avea nevoie de un cont Google+. Din meniul acestui cont, vom selecta More şi apoi Pages. În pagina care se va deschide selectăm Create New Page, iar apoi tipul paginii şi anume Local Business or Place. Paşii următori presupun completarea profilului cu datele necesare, iar mai apoi verificarea sa. Acesta se va face prin intermediul unui cod pe care îl veţi primi prin poştă, la adresa specificată în profil.
Periodic trebuie să ne asigurăm că informaţiile prezente pe această pagină sunt actualizate. În acest mod evităm situaţiile în care pierdem clienţi din cauza faptului că datele de contact sau adresa nu mai sunt valabile. Pe lângă actualizarea profilului trebuie să avem în vedere şi următoarele elemente pentru a profita la maxim de potenţialul paginii noastre: