TSM - Echipele câștigătoare de la Hackathon-ul Innovation Labs Cluj îşi prezintă progresul la Boost Day Cluj, pe 23 aprilie

Ioana Rusu - PR Specialist @Simplon România

Programul Innovation Labs 2016 organizat de către Tech Lounge, Simplon România, Fundația Comunitară Sibiu și Banat IT cu sprijinul Orange, Carrefour, The Romanian-American Foundation, a debutat la cea de-a patra ediție cu 4 evenimente de 24 de ore care au avut loc la Bucureşti, pe 5 şi 6 martie, şi, simultan, la Cluj, Sibiu și Timișoara, pe 12 şi 13 martie.

La Hackathon-ul din Cluj au participat peste 50 de tineri, cu idei creative pentru cele patru direcții ale programului: agricultură, securitate online, sănătate și stil de viață, comerț. În prima zi a evenimentului au fost înscrise 26 de echipe ce și-au prezentat ideile de produse inovatoare. După o primă etapă de votare din partea publicului și a juriului, în Hackathon au rămas 16 echipe, care, timp de 24 ore, au lucrat la realizarea unui prototip viabil. Pe parcursul după-amiezii și a nopții, echipele și-au dezvoltat ideile sub îndrumarea mentorilor - antreprenori și profesioniștilor de top din industria IT&C.

În cea de-a doua zi a Hackathon-ului, echipele și-au prezentat versiunea rafinată a conceptului la care au lucrat peste noapte. Timp de trei minute, durată setată prin regulament, fiecare echipă și-a demonstrat evoluția de la o simplă idee la un concept viabil al unui produs util pentru utilizatori. Juriul a selectat conceptele cu cel mai ridicat potențial, alegând astfel echipele care vor continua dezvoltarea prototipurilor mai departe, în etapa de mentorat a programului Innovation Labs.

După o noapte intensă de transformare a ideilor în prototipuri de bază, cele mai bune 9 echipe care au fost selectate pentru a intra în etapa de pre-accelerare sunt:

  1. Produs Românesc - Aplicaţia dezvoltă un instrument de colectare, centralizare şi facilitare a distribuţiei produselor agricole de la producători la colectori finali.

  2. BeeSmart - Soluţia BeeSmart vine în ajutorul apicultorilor prin digitalizarea carnetului de stupină reuşind astfel să scadă timpul în care stupul este deschis, totodată eficientizând comunicarea între crescătorii de albine. De asemenea soluţia oferă informaţii suplimentare referitoare la starea stupului prin citirea greutăţii, temperaturii şi umidităţii, elemente extrem de importante pentru verificarea sănătăţii familiei de albine.

  3. SmartKineto - SmartKineto este un dispozitiv care vine în ajutorul tuturor chinetoterapeuților prin monitorizarea digitală a pacientului, acesta putând executa exerciţiile în mod corect de la distanţă.

  4. Napoca Solutions - Napoca Solutions este un soft ERP care promite gestionarea în timp real al lucrărilor şi management-ul contractelor din cadrul companiilor cu echipe mobile.

  5. Milo - Este o platformă care pune în legătură posesorii de câini care nu au timp să se îngrijească în mod constant de animalul lor de companie și caută persoane disponibile care pot face asta în locul lor.

  6. Bloom - Bloom oferă o alternativă virtuală la grupurile de suport printr-o aplicaţie care permite oamenilor cu probleme de sănătate să formeze comunități virtuale pentru a se ajuta reciproc. Scopul final al platformei este acela de a ameliora starea pacienților sub asistența specialiștilor din domeniu.

  7. RealSlim - RealSlim a fost realizat pentru a oferi profesioniștilor care lucrează în medii periculoase posibilitatea de a simula situaţii cu risc și complexitate mare într-un mediu virtual controlat. Soluţia constă în utilizarea de hardware adaptabil care poate simula condiţiile din realitate în mediul virtual.

  8. SmartClothes - Aplicaţia permite utilizatorului încărcarea imaginilor cu articole vestimentare preferate pe o platformă care scanează și recunoaște articolele similare din magazinele online.

  9. Promy - Promy este o platformă care vrea să înlocuiască catalogul de promoţii primit acasă de către clienţi cu o aplicaţie pe mobil prin intermediul căreia ei vor face cumpărături într-un mod inteligent.

Răzvan Rughiniș, co-fondator Innovation Labs: "Ne bucură foarte mult să vedem cum, anual, tot mai mulți tineri și tinere vin la Innovation Labs, cu dorința și ambiția de a face o diferență prin creativitatea și energia lor. Anul acesta, Hackathon-ul din Cluj a adunat peste 50 de participanți, prezentând zeci de idei puternice și promițătoare. Drumul de la idee la prototip, într-un interval de 24 de ore, a fost intens - atât pentru tineri, cât și pentru organizatori. Alegerea echipelor câștigătoare a fost o misiune dificilă, având în vedere potențialul ridicat al tuturor echipelor și ideilor înscrise în Hackathon. Felicitări tuturor participanților și mult succes echipelor finaliste, care, în următoarele trei luni, vor trece printr-o experiență memorabilă de mentorat și susținere, împreună cu reprezentanți de top din antreprenoriatul și industria IT&C. "

Pe perioada celor trei luni de mentorat, tinerii vor împărtăși experiențele unor antreprenori de vârf și vor avea parte de acces la tehnologii de ultimă generație. Astfel, echipele vor avea șansa să își rafineze conceptul și prototipul pentru a-l înscrie în traiectoria către un produs de impact global.

Participând la Boost Day Cluj, pe 23 aprilie, echipele Innovation Labs vor avea ocazia să obţină feedback pentru progresul înregistrat şi să se familiarizeze cu formatul unui Demo Day şi cu lumina reflectoarelor. Fiecare dintre echipe va avea la dispoziţie 3 minute pentru a-şi prezenta produsul în faţa audienţei, urmând ca la final să răspundă întrebărilor şi să primească sfaturi din partea mentorilor.

Pe 19 mai, la Demo Day Cluj, cele 9 echipe își vor prezenta prototipurile în fața partenerilor, a reprezentanților media și a potențialilor investitori, iar cele mai convingătoare dintre ele vor fi premiate și vor beneficia de sprijinul Innovation Labs și după încheierea programului.

Innovation Labs 2016 este un program organizat de către Tech Lounge, Simplon România, Fundația Comunitară Sibiu și Banat IT cu sprijinul Orange, Carrefour, The Romanian-American Foundation și al partenerilor: Microsoft, Intel Software, Adobe, IXIA, Ericsson, Bloomberg, Electronic Arts, Cisco Romania, Flashnet, Cyberint, Aqua Carpatica, Asociaţia Patronală a Industriei de Software şi Servicii (ANIS), împreună cu partenerii academici: Universitatea POLITEHNICA din București, Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu și Universitatea de Vest din Timişoara.