ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 141
Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1

Tibor Boné Project Manager @ msg systems Romania

Cătălin Rusu Senior Project Manager & Agile Coach @ msg systems Romania
@
De ce eșuăm?

Luați o ceașcă de cafea, dragi pasionați de software, pentru că suntem pe cale să ne îmbarcăm într-o călătorie în lumea adesea plină de umor, uneori tragică, dar întotdeauna edificatoare a eșecurilor de proiect. Prima noastră oprire: Stația Așteptărilor. Aici, managerii plutesc într-un ocean de optimism, conduși de curenții subțiri ai așteptărilor, în timp ce acei din proiecte, care fac munca, se simt de parcă ar fi în niște tranșee, în plin război. În condițiile în care comunicarea dintre aceștia este la fel de rară ca o zi însorită în decembrie, dezamăgirea este singurul lucru care se poate obține în mod natural. Din păcate, lucrurile nu se opresc aici. Conduși de idei și intenții bune, cum ar fi decizii și retrospective bazate pe date și fapte, avem de cele mai multe ori nefericita onoare de a fi înșelați de propriile metrici.


Cristina Temian Project Delivery Manager @ Accesa

Larisa Iordache Project Delivery Lead @ Accesa
@
Metodologia Agile – Eșuează devreme. Eșuează des

Cine ar fi crezut că o excursie în munții din Utah ar duce la așa o schimbare în privința modului în care privim munca? În februarie 2001, un grup de șaptesprezece oameni s-au întâlnit cu scopul de a petrece timp în aer liber și de a se bucura de natură, retrăgându-se într-o cabană la munte. Ei au făcut însă mai mult decât atât, pentru că - imediat după călătorie - întreaga lume urma să citească Manifestul Agile (Agile Software Development Manifesto).

Reclame


Ioana Marchiș-Rusu Senior Emerging Technology Partner @ Flutter
Cum să organizezi o conferință internațională într-o companie de IT

Intenția cu care scriu acest articol este de a împărtăși din experiența de a organiza o conferință internațională în cadrul unei companii de IT cu peste 10.000 de angajați, pe patru continente. Sper să fie utilă celor care fac acest lucru pentru prima dată sau care doresc să vadă și alte abordări.


Lia Ghiță Product Manager @ Cognizant
Împrietenește-te cu problema, nu cu soluția

Avem o tendință naturală să ne avântam în a găsi soluții fără a înțelege pe deplin problema ce se cere a fi rezolvată. O astfel de gândire, axată „pe soluții”, poate conduce la o abordare ineficientă în rezolvarea problemelor. Doar prin înțelegerea profundă a problemei putem atinge potențialul pentru soluții remarcabile, altfel riscăm să generăm soluții pentru probleme inexistente, irosind resurse.


Nóra Dobre Senior HR Manager @ Temenos
Tipuri de M&A, etapele procesului și direcțiile importante de planificat

M&A planificate strategic pot ajuta companiile să construiască reziliență, doar că acestea presupun mult mai mult decât executarea unui șir lung de oferte. Achizitorii trebuie să articuleze exact de ce și unde au nevoie de fuziuni și achiziții pentru a aborda probleme și obiective specifice care stau la baza strategiilor lor corporative. În plus, ei trebuie să acorde o gândire atentă cu privire la modul în care intenționează să urmărească aceste procese de M&A programatice și să conceapă inclusiv un plan de afaceri ca atare. Tipurile și metodele fuziunilor și achizițiilor se împart în patru categorii mari. Cea orizontală, verticală, conglomerată și congenerică. În general, indiferent de tip, o companie va achiziționa o altă companie, deoarece factorii săi de decizie cred că va îmbunătăți mersul afacerii fie prin creșterea vânzărilor, scăderea costurilor, fie prin alte moduri.


Valeria Chiriac Scrum Master
Explorarea intersecției dintre leadership, programare și artă

Mereu am fost atrasă de Artă, Estetic, Frumos. La prima vedere, ce fac acum - Consultanță și Coaching în Agile, în mediul de Software - pare să fie contrar plăcerilor, pare să fie că mi-am antrenat latura de pragmatism, rigiditate, formule și metrici. Astăzi, mi-am propus să scot la iveală, latura creativă din acest proces și să observăm cum Arta, Leadershipul și Programarea se intersectează armonios, iar cu instrumentele potrivite, din produsul tău poți forma o întreagă operă de artă!


Peter Leeson www.pleeson.co.uk
O scrisoare adresată prietenilor și clienților mei din Cluj

Acum mulți ani, un coleg consultant olandez m-a recomandat unui business olandez ce avea un centru de dezvoltare în Cluj pentru a face un audit. Nu am avut mare succes în această organizație. Cu totul surprinzător pentru mine, m-au rugat să revin pentru a verifica progresul și a face niște recomandări. Au înțeles că în calitate de auditor le pot oferi doar răspunsuri teoretice. Nu le puteam spune ce să facă sau cum să facă, dar clientul a fost mulțumit cu acest lucru.


Loredana Vigu Proxy Product Owner @ CodeCrafters by BT
A fi Product Owner – necesitate sau moft?

Câți dintre voi vă mai amintiți, din perioada în care erați copii, ce vă doreați să deveniți când veți fi mari? Când mamele noastre sau profesorii noștri ne întrebau: “Ce vrei să te faci când vei fi mare?” Poate unii dintre noi și-au dorit să devină piloți și să zboare peste tot în lume. Alții visam să fim bucătari și să pregătim mâncare pentru cei dragi. Sau poate ne doream să fim ca Neil Armstrong și să ajungem pe Lună. Cu siguranță, fetele și-au dorit să devină balerine, dansatoare, actrițe, exploratoare, visând să devină celebre. Ce vremuri, nu-i așa? Câți dintre voi ați dorit să deveniți QA, programatori, arhitecți software, BA sau PO?


Ioan Șut Engineering Manager @ CodeCrafters by BT
Over-Engineering: Cost, Cauze, Soluții

Termenul „over-engineering” este utilizat frecvent pentru a desemna procesul de a complica inutil un sistem sau un produs. Acest lucru se poate întâmpla din mai multe motive, inclusiv din incapacitatea de a înțelege corect o problemă, dorința de a-i impresiona pe ceilalți cu complexitatea răspunsului nostru sau credința că este calea „corectă” de acțiune. În acest articol, vom analiza atât cauzele acestui fenomen, cât și modalități de a-l evita pe cât posibil în munca noastră zilnică.

NUMĂRUL 140 - Generative AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO

Design contribution