ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 148
Abonament PDF

Oboiul și mediul de lucru multigenerațional

Nóra Dobre
Senior HR Manager @ Temenos



MANAGEMENT

Oboiul și locurile sale limitate în orchestre sunt exemplu folosit pentru a ilustra o situație în care există mai mulți oameni calificați decât oportunități disponibile într-un anumit domeniu sau loc de muncă. În acest context, exemplul se referă la dificultatea pe care o au muzicienii de a-și găsi un loc într-o orchestră, deoarece există foarte puține poziții disponibile pentru fiecare instrument în comparație cu numărul mare de muzicieni talentați. Soluțiile propuse pentru astfel de situații se concentrează pe extinderea oportunităților și pe diversificarea rolurilor. În cazul orchestrelor, aceasta ar putea include crearea de noi ansambluri muzicale, promovarea educației muzicale pentru a dezvolta abilități complementare sau explorarea unor cariere alternative legate de muzică, cum ar fi predatul sau compoziția. În general, soluțiile se bazează pe adaptarea la contextul limitat al locurilor disponibile și pe găsirea unor alternative care să permită valorificarea talentelor în alte moduri.

Această analogie este adesea folosită în alte domenii pentru a sublinia nevoia de flexibilitate și inovare în fața unui număr limitat de oportunități. Și am ales să încep cu acest exemplu în introducerea unei recenzii. În paralel și suplimentar față de cercetarea pe care am ales s-o fac în ultimii ani privind impactul demografiei asupra proceselor de resurse umane (vom reveni mai în detaliu), am încercat să lecturez și diferite alte opinii despre subiect. Pe lângă literatura de specialitate, am ales să caut opinii și mai practice, ca să zic așa, mai de business.

Multigenerational Workplace: The Insights You Need de la Harvard Business Review este o colecție de articole care ne ajută să abordăm prejudecățile, diviziunile și care ne aduce soluții în a valorifica avantajele echipelor diverse din punctul de vedere al vârstei. Această colecție de articole pornește de la constatarea că neîncrederea între generații și ageismul se infiltrează în organizații la nivel mondial. Diferențele legate de stilul de comunicare, preferințele tehnologice, identitate și politică alimentează stereotipuri dăunătoare și afectează performanța echipelor. În general, autorii consideră, totuși, că nu trebuie să fie așa. Liderii inteligenți valorifică diversitatea de vârstă, încurajând învățarea reciprocă, colaborarea între generații și o cultură care îmbrățișează atât asemănările, cât și diferențele dintre grupurile de vârstă.

Ideea de bază din această colecție arată că lipsa de conștientizare a problemelor legate de vârstă poate duce la discriminare în angajare și promovare, organizațiile care includ vârsta în strategiile lor de diversitate și incluziune (doar 8%) fiind puține. Echipele diverse din punctul de vedere al vârstei sunt valoroase pentru abilitățile complementare, dar, pentru a funcționa eficient, este necesară gestionarea diferențelor. O practică propusă este auditul presupunerilor pentru a conștientiza comportamentele bazate pe stereotipuri de vârstă. Programele de mentorat și reverse mentoring (unde tinerii îi învață pe cei mai în vârstă abilități noi, cum ar fi cele tehnologice) contribuie la o colaborare intergenerațională eficientă. Apoi, organizațiile trebuie să reconsidere structura săptămânii de lucru, oferind flexibilitate pentru angajații mai în vârstă, inclusiv programe de tranziție către pensie sau reangajare în funcții de consiliere și mentorat. Longevitatea populației va afecta semnificativ forța de muncă, iar liderii de afaceri trebuie să se pregătească pentru schimbările ce vor urma. Cartea abordează și fenomenul de ageism și reverse ageism, explicând cum stereotipurile de vârstă afectează sănătatea, productivitatea și colaborarea la locul de muncă. De asemenea, se discută despre rolul îngrijitorilor din cadrul companiei și cum aceștia, în special femeile, sunt afectați financiar și profesional.

Închei cu o potențială concluzie și, până la următoarea ediție, o să vă las și cu câteva întrebări. Așadar, colaborarea intergenerațională este esențială pentru a valorifica abilitățile diverse, iar programele de mentorat și flexibilitatea în muncă sunt propuse ca soluții pentru a gestiona aceste diferențe. Este important să observăm manifestarea fenomenului ageism și necesitatea ca organizațiile să includă vârsta în strategiile de diversitate și incluziune.

Și câteva întrebări pe care vi le las pentru reflecție:

A proxima!

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects