ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 62
Abonament PDF

Profilul psihologic al testerului automotive

Alina Borbély
Embedded QA Consultant @ NTT Data Romania



TESTARE


Suntem într-o continuă inovare și schimbare în domeniul auto. Dacă până acum zece ani un ciclu complet de testare pentru un produs software în industria auto dura în medie undeva la doi ani de zile, acum timpii sunt reduși considerabil datorită pieței într-o continuă extindere și concurenței tot mai acerbe. Suntem în situația în care aveam tot mai multe echipamente electronice în mașină, autonomia auto este din ce în ce mai mare și timpii de dezvoltare și testare sunt tot mai reduși.

În aceste condiții, ne punem problema cum ne alegem oamenii, cum selectăm testerii? Cum ne asigurăm că ne vor livra produse de cea mai înalta calitate?

Un studiu din 2017 al QA Intelligence Testing and QA management ne arată că 32% dintre testeri au ajuns să facă asta din greșeală, 24% și-au dorit asta și au studiat în direcția asta, 21 % s-au mutat în cadrul companiei de pe alte poziții, 16 % au început printr-un internship sau ca studenți și 7% nu au vrut să răspundă sau au alte motive. Practic doar 24% și-au dorit aceasta, implicându-se în studii specializate în acest sens. Ce facem cu restul? Cum ne putem orienta astfel încât să ne atragem în cadrul companiei exact acea categorie de persoane care are toate calitățile necesare unui tester în automotive.

Trainingurile și certificările sunt factori cheie în îmbunătățirea abilitaților de testare. Studii recente, arată că trainingul la locul de muncă este principala modalitate de instruire( 72%), companiile încurajează îmbunătățirea nivelului de cunoștințe ale echipelor de test prin plata unor certificări relevante în domeniu (51%) și trainingurile formale (46%).  Atât învățarea teoretică, cât și practică sunt deopotrivă foarte importante dacă sunt folosite împreună. 

Una dintre metodele de investigare și analiză a profilului psihologic al unui tester în automotive se face pornind de la fișa postului. 

Pornind de la fișa postului testerului de sistem informatic în automotive identific următoarele competențe: 

Pentru domeniul auto, o importanță crucială o are cunoașterea businessului și implicit a riscului și a impactului pe care îl poate avea orice eroare nedetectată în cod. Dacă pentru un inginer software de jocuri educaționale riscurile sunt copierea și/sau reproducere a softului, în domeniul financiar vorbim despre pierderi de natură materială foarte mari, în automotive vorbim atât de pierderi materiale cât și de pierderi de vieți omenești. Identificarea și responsabilizarea testerilor în acest sens este esențială.

Abilitățile și deprinderile necesare testerului în automotive derivate din fișa postului sunt:

Pentru partea de interviu și ulterioara angajare a unui tester în automotive, evaluarea și măsurarea factorilor precum: lucrul în condiții de stres, atenția la detalii, abilitățile de analiză a riscului, gândirea critică și operativitatea sunt criterii care revin în sarcina departamentului de resurse umane.

Se caută soluții și metode tot mai inovative de implicare în procesul de selecție a unui psiholog. Este importantă aplicarea de teste și de evaluare încă de la angajarea viitorului angajat pentru a reduce riscurile care ulterior se pot termina cu accidente grave. Selecția este reprezentată de o serie de etape prin care trebuie să treacă persoanele care candidează la un post pentru a fi angajate. Fiecare etapă reduce grupul de salariați potențiali până ce, în cele din urmă, va fi angajată o singură persoană. Se aplică o serie de teste în centrele de testare, având în vedere obiectivele menționate.

Testele de aptitudine măsoară potențialul unei persoane de a îndeplini o sarcină.

Testele de realizări măsoară nivelul calificărilor sau al cunoștințelor de care dispune o persoană în domeniu. Aceste calificări sau cunoștințe au fost obținute prin diverse activități de pregătire sau prin intermediul experienței în domeniul automotive în cazul nostru.

Trăsăturile de personalitate reprezintă și ele un factor decisiv în alegerea candidatului, se aplică în acest sens teste de personalitate. Acestea dau indicații cu privire la maturitatea emoțională, subiectivitatea, onestitatea și obiectivitatea individului. 

O selecție foarte atentă și riguroasă este necesară în cadrul acestui domeniu, și stabilirea unui profil cât mai potrivit.

O atenție sporită este de dorit să se acorde în cazul testelor de personalitate trăsăturilor din sfera tulburărilor de personalitate accentuate.

De exemplu, o persoană nevrotică are tendința să se folosească de trecut pentru a-și justifica prezentul, se folosește de ceilalți pentru a-și atinge scopul, își pregătește răspunsurile dinainte, în loc să asculte; are tendința să facă totul perfect; generalizează; este de o politețe excesivă; face judecăți critice și aduce acuze; are tendința să răspundă la o întrebare cu o altă întrebare. Pare foarte plăcut și păcălește ușor datorită politeții excesive, în cazul în care se apropie deadline-ul îl poate compromite din cauză că "alții nu au făcut,… " și evident nu își asumă consecințele muncii lui.

O persoană cu paranoia este caracterizată prin idei delirante cu privire la alte persoane care au motive ascunse sau dorința de a face rău persoanei afectate. De asemenea, aceasta manifestă neîncredere și ostilitate, sentimentul că este persecutată, precum și refugiul în izolare și retragere socială. Ceea ce se poate întâlni mai frecvent sunt persoanele cu idealism pasional, care se înscrie într-un alt tip de paranoia . Persoana și-a construit un ideal deplasat despre propria persoană și se comportă conform acestui ideal. În cazul acestora, dorința de putere este crescută. Individul vrea să ajungă cât mai sus în lanțul puterii, aspiră să ajungă lider și să devină o personalitate marcantă în istorie, dorind să le demonstreze superioritatea celor care l-au făcut să se simtă inferior în trecut. Aici capcana este că inițial pare o persoana echilibrată, inteligentă și concentrată pe rezultat, dar pe măsura ce observă că "nu îi este recunoscut locul pe care îl merită" își manifestă dorința de putere agresiv.

Selectarea testerului în automotive din perspectiva psihologică, implică o intensă muncă de concepție și cercetare pentru realizarea unei metodologii specifice, prin care să se stabilească precis scopul, obiectivele, instrumentele utilizate și modul de luare a deciziei și acordarea unei tot mai mari atenții trăsăturilor de personalitate cu caracter patologic.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects