ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 147
Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 59
Abonament PDF

Automatizarea în accessibility testing

Sebastian Boga
Test Consultant @ Endava



Raluca Beian
Developer @ Endava



TESTARE


Preocuparea tot mai frecventă a marilor companii de a face accesibile paginile lor web pentru cât mai mulți utilizatori, ne îndreaptă pașii către o categorie de utilizatori cu nevoi speciale. Oricare ar fi gradul de deficiență, permanentă sau temporară, proprietarii de website-uri își doresc ca informația livrată să fie accesibilă și acestora.

Astfel, o direcție în cadrul testării se orientează spre acest tip de utilizatori cu diferite deficiențe. Există o inițiativă internațională prin care se încearcă a se stabili un set de bune practici și recomandări, numită W.A.I. (Web Accessibility Initiative), lansată de W3C (World Wide Web Consortium).

Aceste reguli descrise ca bune practici ajută la standardizarea anumitor obiecte pentru ca softul specializat să poată interpreta aceste obiecte și să le expună oamenilor cu dizabilități într-un mod în care ei să le înțeleagă. De asemenea, respectând regulile, se va constata o îmbunătățire consistentă in S.E.O. (Search Engine Optimization)

De obicei, dacă nu se respectă aceste reguli, impactul nu este sesizabil pentru un utilizator obișnuit, o persoană fără dizabilități, de aceea, este destul de dificil ca problemele din punct de vedere al accesibilității să fie descoperite în procesul de testare.

Există mai multe standarde de conformitate. Cel mai frecvent cerut și reglementat este numit WCAG-2.0.

Pentru a deveni un bun tester specializat în Accessibility Testing, trebuie să pornești de la a înțelege conceptul, cui se adresează, să parcurgi aceste cerințe, să le înțelegi și apoi fiecare cerință să o testezi pe fiecare pagină în parte.

Pentru că efectul nu este sesizabil, trebuie să cunoști limbajul HTML, fiecare mark-up ce înseamnă, fiecare atribut la ce se referă și așa mai departe.

Deoarece Accessibility Testing este un proces anevoios, care ocupă destul de mult timp din perioada alocată testării, ne-am gândit să automatizăm acest proces.

Căutând printre toolurile existente de testare automată, specializate în Accessibility Testing, am identificat AChecker, un tool care, pe lângă faptul că expune o interfață utilizator, expune și un API.

Pretențiile clienților cresc din ce în ce mai mult și una dintre pretențiile expuse a fost ca orice cod scris pentru client să nu fie expus în niciun tool extern. Ca răspuns la această cerință, am implementat AChecker pe serverele interne ale companiei.

Testând cu AChecker am constatat că timpul de testare a scăzut. Neconformitățile erau descoperite destul de repede, dar totuși am întâmpinat câteva lucruri care făceau procesul nu chiar așa de confortabil. Le descriem mai jos:

Astfel, ne-am dorit să facem posibile aceste lucruri imposibil de livrat cu AChecker. Proiectul ARobot, are drept core-engine pe AChecker instalat pe serverele interne și vine cu toate aceste inconveniente rezolvate:

Pe lângă acestea, ARobot oferă o interfață extrem de simplă în care poți să înregistrezi proiectul și paginile care te interesează să fie testate, îți oferă un istoric atât al rulării cât și al bugurilor, precum și o pagină de prezentare creată în WordPress pentru a captura, într-o formă de blog, lucrurile interesante despre acest tool, cum funcționează, care este scopul, cum se poate utiliza, dar și pentru a face posibilă comunicarea între părțile implicate și cele interesate.

ARobot este gata și deja are în lista de task-uri validarea a peste 50 de linkuri de pagini web.

ARobot este accesibil doar in rețeaua Endava:

HTTP://AROBOT/

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects

Sebastian Boga a mai scris