ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 151
Numărul 150 Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 56
Abonament PDF

Cum să îi motivezi pe programatori, dincolo de beneficii

Laura Sima
Marketing specialist @ Qubiz



ADVERTORIAL

Se știe că programatorii se bucură de anumite beneficii care lipsesc din companiile din alte domenii. Spații de lucru confortabile, ceai, cafea și reduceri pentru abonamente de sport sunt printre cele mai cunoscute.

Totuși, de multe ori, acestea nu sunt suficiente. În pofida condițiilor bune de lucru și a beneficiilor care nu sunt de neglijat, angajatorii din domeniul IT trebuie să le ofere programatorilor ceva mai mult pentru ca aceștia să fie cu adevărat motivați.

Despre motivația în domeniile creative

Cu toate ca programatorii sunt caracterizați ca fiind analitici și foarte realiști, dezvoltarea de software este, de fapt, un domeniu creativ. Programele trebuie să treacă o serie de teste pentru a fi funcționale, dar e nevoie atât de un bagaj de cunoștințe tehnice, cât și de creativitate pentru a dezvolta soluții software într-un mod eficient. Contează mult abilitățile de a rezolva probleme, capacitatea de a face conexiuni noi și de a depăși obstacole.

Majoritatea teoriilor legate de motivație se bazează pe principiul recompensei, de cele mai multe ori materiale. Performanța și depășirea obiectivelor sunt răsplătite cu bonusuri financiare, excursii sau, poate, promovări.

Totuși, studiile recente arată că recompensele financiare funcționează doar până la un anumit punct. Mai mult, în situații în care este nevoie de creativitate, recompensele financiare pot avea chiar un efect negativ. Un experiment cunoscut în America a dovedit că pe măsură ce crește recompensa financiară, scade performanța în îndeplinirea sarcinilor.

Daniel Pink, autorul bestsellerului "Drive", introduce o nouă abordare. El sugerează că pentru a susține și a crește motivația dincolo de sarcinile de bază, este nevoie de trei ingrediente:

Cum să îi motivezi pe programatori

Realist vorbind, un angajator nu are cum să ofere în mod direct toate aceste lucruri.

Totuși, la Qubiz, construim un mediu în care aceste lucruri pot să se dezvolte natural. Cultura organizațională joacă un rol foarte important în acest proces. Aceasta se construiește în timp și cu cât este mai puternică și mai sănătoasă, cu atât este mai mare impactul ei.

Pe ce se bazează, așadar, cultura organizațională în Qubiz?

Totul pornește de la corectitudinea și încrederea față de colegi. Indiferent de rol sau de experiență, ne tratăm reciproc cu același respect și aceeași apreciere. Mai mult, membrii unei echipe împart atât responsabilitățile, cât și laudele pentru proiectele la care lucrează.

Punem mare accent pe autonomie, încurajăm intern spiritul de inițiativă și proactivitatea. Nu facem micromanagement, nu avem ierarhii stufoase, titulaturi sau poziții care trebuie apărate. Excepția e colegul nostru Mishu, care insistă să își treacă "Senior code monkey" în semnătura de email.

Dincolo de asta, susținem dezvoltarea profesională continuă a fiecăruia dintre colegi. Căutăm proiectele potrivite pentru fiecare, iar pe cei care au atins un nivel de performanță și își doresc să se dezvolte, îi îndreptăm spre o a doua specializare. Mai mult, investim constant atât în plan profesional, cât și în traininguri de soft skills.

Și am ajuns la al treilea element: work satisfaction. Acordăm roluri exclusiv pe baza meritelor personale și profesionale, dar luăm în calcul și preferințele colegilor față de un domeniu sau altul când formăm o echipă.

Toate acestea se întâmplă într-un mediu agreabil, fără elemente toxice, cu o atmosferă pozitivă, chiar și în momentele de stres. Când nu merg lucrurile cum am plănuit, nu ne ascundem greșelile, ci le recunoaștem și căutăm să le remediem împreună.

Rezultatele abordării noastre

Dovada e în cifre. În IT, procentul celor care pleacă dintr-o firmă într-un an este, în medie, în jur de 25%. În Qubiz, cifra este de 8%. Aceasta are efect direct asupra businessului: în ultimii 4 ani, cifra de afaceri a crescut cu 250%, iar echipa a crescut cu 210%, de la 40 la 130 de persoane.

Reușita nu a trecut neobservată. În septembrie 2016, am fost nominalizați la European Business Awards, cea mai mare competiție de business din Europa. La această ediție a concursului au participat 34000 de companii, dintre care 648, printre care și Qubiz, au mers mai departe.

În a doua etapă a concursului, am strâns cele mai multe voturi din partea publicului, devenind National Public Champion pe Romania. Mai mult, mergem mai departe în cursa pentru titlul de European Public Champion. Aici avem nevoie de votul publicului pentru filmuleţul nostru de prezentare, pe care vă invităm să îl vedeţi şi, dacă vă place, să îl votaţi aici.

În aceeaşi ediţie ... (56)

▼ TOATE ARTICOLELE ▼

NUMĂRUL 150 - Technologiile SAP ABAP

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects