La zece ani de la înființare, 3Pillar Global este una din cele mai dinamice companii de servicii IT din Transilvania.Unul dintre principalele obiective propuse pentru anul acesta este acela de a atinge 450 de angajați în cele două centre din Cluj-Napoca și Timișoara. Prezentă pe piața din România încă din 2009, 3Pillar Global reunește aproape 400 de specialiști în cele două birouri situate în cele mai bune centre IT din țară. Vorbim de ingineri cu competențe în tehnologii utilizate pentru dezvoltarea de aplicații web (Java, Python, Ruby on Rails, Front End) și mobile (iOS si Android) care funcționează de cele mai multe ori ca un centru de competențe cu valoare adăugată ridicată pentru diverși clienți din SUA sau Marea Britanie.
Învățarea este una din valorile interne importante în 3Pillar Globar, și, totodată, motorul pentru creșterea competențelor interne, dar și baza prin care înțelege să susțină comunitățile locale de IT. Acestea sunt motivele pentru care compania investește multă energie în susținerea sau organizarea unei serii de evenimente tehnice, dintre care le amintim pe cele ce sunt deja pe calendarul companiei în următoarele luni: We Speak JS, adresat comunității de Javascript, tematica fiind axată pe Angular & React, respectiv Be the QA – un workshop de 6 săptămâni prin care tester-ii juniori, dar și persoane pur și simplu interesate de testare, pot învăța secretele testării și asigurării calității în IT.
Dincolo de activitățile tehnice specifice unde pilonul cheie este inovația, 3Pillar Global este un deschizător de drumuri și în zona strategiilor de resurse umane. Dincolo de avantajele materiale, cultura organizațională este cea care face diferența pe termen lung și asigură o creștere sănătoasă. Cu o cultură internă puternică, deschisă în permanență spre a adopta cele mai noi și performante concepte, 3Pillar Global este o companie cu adevărat sănătoasă. De altfel, unul din crezurile lui Cătălin Ștef, coordonatorul operațiunilor 3Pillar Global, exprimă tocmai acest principiu: O companie sănătoasă este una în care oamenii au mintea limpede, zâmbesc și debordează de idei creative. Este un atribut care se transpune în starea de zi cu zi și în contribuția fiecăruia la dezvoltarea și performanța individuală, dar și a întregului.
Astfel, compania a investit multă energie în ultimii ani nu doar în programe de well-being, cât mai ales în adevărate campanii interne integrate. Sunt câteva aspecte pe care managementul le-a luat în considerare: diversitate, consistență pe termen lung, implicarea angajaților.
Un astfel de program este 3Pillar Circles the Earth. Obiectivul campaniei este înconjurarea Pământului cu ocazia celor zece ani sărbătoriți de companie.
O altă campanie realizată recent în companie a fost Office Olympics. Evident, în oglindă cu Olimpiada de la Rio, au fost formate echipe care să reprezinte una dintre țările unde 3Pillar Global are birouri (România, SUA și India). O lună întreagă (iunie), compania a organizat diverse jocuri, fiecare echipă având misiunea de a învăța și adapta ceva din cultura unei alte țări dintre cele participante. În același timp, a fost pregătit un prânz la birou, influențat de cultura țării respective. Scopul este o conectare mai bună, învățare și experiențe, în contextul spiritului olimpic.
Nu în ultimul rând, merită menționată acțiunea Charity Food Fair, o inedită campanie internă prin care angajații sunt încurajați să aducă preparate culinare, iar banii obținuți să fie donați spre o cauză nobilă. De asemenea, atunci când vor să se relaxeze, angajații au la dispoziție două săli de jocuri cu ping-pong, foosball, jocuri pe calculator, play station.
Din cei 700 de angajați pe care compania îi are la nivel global, 230 lucrează în noul sediul din complexul de birouri The Office Cluj-Napoca, respectiv 120 în City Business Centre Timișoara. Nevoile de programare și testare, dar și managementul tehnic la nivel global sunt acoperite din centrele din România, India și Statele Unite, în vreme ce funcțiile comerciale ale companiei sunt concentrate în Statele Unite și Marea Britanie. Birourile din România deservesc în principal clienți renumiți în sectorul lor de activitate pentru care compania dezvoltă soluții software în domeniile media și entertainment, informare, sănătate și in domeniul financiar.
de Iulia Bicu
de Vlad Vesa