Arvato România, furnizorul de servicii de tip contact-center, și-a întărit anul acesta prezența pe piață, prin deschiderea unui nou centru de suport în Cluj-Napoca. Inițial, reprezentanții companiei au anunțat că plănuiesc să angajeze aproximativ 200 de persoane la Cluj-Napoca până la finalul anului. Însă clujenii i-au primit cu mult interes și astfel, la doar trei luni de la inaugurare, peste 100 de persoane lucrează deja în birourile din Liberty Technology Park Cluj. Datorită acestui succes, plănuiesc să încheie anul cu o echipă mult mai numeroasă, nu doar în Cluj, dar și în celelalte două birouri din Brașov și Sibiu.
Arvato România a pornit la drum cu 29 de angajaţi, dintre care 12 sunt şi acum fideli angajatorului. Szep Jozsef-Arpad este unul dintre angajații cu vechime din birourile din Brașov și lucrează pe postul de trainer pe un proiect din domeniul gaming. De la călătorii în Filipine la a face față noii provocări de a pregăti primii membri ai echipei din Cluj-Napoca, el povestește despre ce presupune viața la Arvato.
Cum ați ajuns la Arvato și care a fost prima experiență cu echipa de aici?
Am fost recomandat de partenera mea de viață, care a început să lucreze la Arvato cu aproximativ un an înaintea mea. Auzisem lucruri bune despre companie, fiind recunoscută în Brașov, iar mulți mi-au spus că e un loc de muncă cum rar întâlnești prin România. Din primul moment, m-au impresionat prin profesionalism și seriozitate.
Care au fost etapele prin care ați trecut în cadrul Arvato?
Am început pe postul de reprezentant serviciu clienți - un job entry-level, din care am învățat foarte mult. Am fost apoi promovat în echipa de "floorwalkers", unde ajutam colegii care aveau întrebări sau nelămuriri în legătură cu task-urile lor. Din 2014 lucrez ca trainer. Avem un plan de training general, iar pentru fiecare poziţie există traininguri specializate. De exemplu, pentru reprezentanții serviciului clienți avem cerințe diferite de la clienţii noştri, dar oferim şi traininguri de comunicare și de vânzări importante în relația client-companie.
În calitate de trainer, ce ne puteți spune despre felul în care se dezvoltă noul angajat în cadrul companiei?
Într-adevăr, majoritatea posturilor vacante sunt entry-level, adică nu se cere experiență în domeniu. Însă, trainingurile tehnice și cele de soft skills sunt în așa fel structurate încât la finalul lor, angajații devin mid-level sau chiar advanced. Iar, dacă sunt oameni dedicați și le place ceea ce fac, în aproximativ 6 sau 9 luni pot deveni Advanced Tech Advisors. E un mediu de lucru în care cu greu te plictisești.
Ce vă motivează cel mai mult la jobul de la Arvato?
E motivant că pot să îi ajut pe noii colegi să se adapteze repede și ușor la locul de muncă. Mare parte dintre ei nu au experiență în domeniu; trebuie doar să cunoască la un nivel avansat o limbă străină, iar de restul ne ocupăm noi. Angajații intră într-un training și, după ce dobândesc cunoștințele tehnice și acele "soft-skills" necesare în jobul lor, încep activitatea într-unul dintre proiectele Arvato.
Care a fost cea mai "ieșită din tipare" experiență de până acum?
Cu siguranță, experiența din Filipine! Chiar după ce am obținut postul de trainer am plecat în Filipine, unde timp de trei luni am lucrat la deschiderea site-ului din Clark. A fost o experiență specială care mi-a testat abilitățile de trainer, fiindcă am interacționat cu oameni dintr-o altă cultură și cu așteptări diferite.
Care sunt beneficiile angajaților Arvato?
Încă de dinainte de mă angaja am auzit spunându-se că Arvato este o multinațională unde angajații chiar contează, iar după venirea aici am văzut că așa și este. Avem și o serie de beneficii non-salariale: asigurare medicală privată, abonamente la săli de fitness, masaj la birou, reducere la cantină și Bookster - prima bibliotecă pentru companii din România care selectează cele mai bune cărţi din lume şi le livrează la birou săptămânal. Alte activități de care ne bucurăm periodic sunt serile de filme "Arvato movie nights" și petrecerile tematice.
De ce le-ați recomanda tinerilor să-și depună CV-ul la Arvato?
Pentru că e "awsometacular". E un loc în care nu ai timp să te plictisești: e-mailuri, telefoane, consiliere, găsirea soluțiilor și pauze plăcute cu masaj sau un joc de foosball. Zi de zi interacționezi cu noi clienți, îți îmbunătățești cunoștințele de limbi străine alături de nativi și îți descoperi noi limite prin rezolvarea situațiilor cheie pe care le întâmpini. Mai mult decât atât, e fascinant cât de mult ai șansa să călătorești în cadrul companiei: colegii mei au fost plecați din Estonia și Portugalia și până în Senegal și China. Iar aceasta nu cred că se întâmplă la orice companie!
Cei care își doresc o carieră în cadrul companiei Arvato, într-o echipă tânără și dinamică, pot să aplice la unul dintre posturile disponibile pe site-ul https://createyourcareer.ro sau direct pe pagina de Facebook a companiei. Printre posturile pe care Arvato România le oferă în centrul de la Cluj-Napoca se numără team manager, trainer, customer service representative sau administrator de sisteme IT.
de Iulia Bicu
de Vlad Vesa