ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 39
Abonament PDF

OSM și Telenav văzute prin ochii unui analist de hărți

Gabriela Sinka
Map analyst @ Telenav



Mihai Iepure
Software developer @ Telenav



PROGRAMARE


După cum probabil știți deja, Telenav utilizează date crowd-sourced OpenStreetMap (OSM) pentru a oferi clienților săi unul dintre cele mai bune servicii de navigare existente pe piață. Am ales modelul OSM deoarece sunt publicate editări în fiecare minut, rezultând hărți care sunt adesea mai detaliate și mai actualizate decât hărțile disponibile comercial.  

OSM, ca și Wikipedia, este singura hartă crowd-sourced și open-sourced a globului și, pentru mulți dezvoltatori și mapper-i pasionați, a devenit alternativa clară a Google Maps. Comunitatea se dublează de la an la an, ajungând la peste 2.2 milioane de editori înregistrați, cu oameni care fac hărți pentru fiecare țară din jurul lumii, întinzându-se de la SUA la Germania și de la Lesotho la Coreea de Nord. De exemplu, străzile nou făcute și zonele nou dezvoltate pot fi actualizate regulat și în timp real. În plus, OSM permite detalii mai amănunțite pe hartă, pentru pietoni, cum ar fi alei, trotuare, parcuri, trasee pentru agrement, grădini zoo și chiar și copaci ai orașului. 

Telenav este un contribuitor activ al OSM de mai bine de cinci ani, colaborând strâns cu comunitatea pentru a îmbunătăți caracteristicile specifice necesare navigării, traficului și altor viitoare servicii bazate pe locație. 

Silicon Valley - 2007 vs. Now

În ceea ce privește contribuția adusă de Telenav la platforma OSM, a fost mai mult decât binevenită: o echipă specializată să fie paznic la intrare pentru ideea OSM. Cum avem un rol activ în generarea de date pentru hărțile companiei, noi construim framework-uri pentru actualizări de hartă frecvente și analizăm harta pentru a oferi o privire de ansamblu asupra setului de date ale hărții și pentru a evalua calitatea hărții. 

Astfel, cea mai mare provocare pentru noi este să găsim cele mai bune metode de a realiza acestea utilizând instrumente GIS și biblioteci interne și disponibile. 

Pentru a pune acest lucru în practică, folosim instrumente de management al bazelor de date relaționale precum:

De asemenea, osmosis, osmconvert, osmfilter și overpass turbo se dovedesc utile atunci când vrem să filtrăm și să convertim fișiere de date pentru obiecte specifice ale hărții. Noi analizăm harta, căutând tipare care se repetă în legătură cu diferitele bug-uri care există pe hartă. Căutăm mereu metode noi prin care să putem detecta erorile, într-un mod programatic sau vizual. 

Iată un exemplu despre cum un cartograf (mapper) trebuie să acționeze când are o sarcină de cartografiere: am creat o hartă model în QGIS care scoate în evidență zonele în care se găsesc multe noduri, adunate aproape unul de altul, prin duplicarea stratului de noduri și prin selectarea modului de amestecare a straturilor (Layer blending) să fie aprins, făcând ca nodurile să devină mai galbene, deoarece mai multe noduri se suprapun într-o zonă. Am putea, de asemenea, să facem aceasta și într-un mod programatic, luând în calcul lungimea dintre fiecare segment și setând un prag pentru a arăta numai șirurile care au 10 noduri consecutive cu o distanță între fiecare nod mai mică de 20 cm. 

Zonele galbene înseamnă o densitate mai mare a nodurilor; dimensiunea cercului gri este proporțională cu numărul edit-urilor nodului; zona verde reprezintă numărul de edit-uri ale liniei; zonele roșu închis indică numărul de tag-uri atașate fiecărui șir de linii. 

Alte instrumente care facilitează colaborarea cu comunitatea sunt MapRoulette și OSM Tasking Manager. MapRoulette este o abordare prin joc a depanării bug-urilor OSM; ea transformă problemele uzuale cu datele OSM în microsarcini care pot fi rezolvate în nu mai mult de trei minute. Tasking Manager (managerul de sarcini) are același scop, și anume, de a împărți lucrările de cartografiere în sarcini mai mici. Este util în cazul unei urgențe să distribui sarcini mai multor cartografi. 

Câteva dintre proiectele noastre asupra cărora ne concentrăm în prezent sunt: îmbunătățirea hărții străzilor din Canada, mentenanța datelor SUA și de asemenea, pregătirea pentru a profita la maxim de datele drumurilor lansate recent de către Institutul Național Mexican de Statistică și Geografie (INEGI). 

Baza de date INEGI conține informații spațiale referitoare la diviziunile administrative din Mexic și fișiere ale rețelei drumurilor. Acestea din urmă oferă o rețea de transport unică, care integrează autostrăzile naționale și o hartă detaliată a străzilor din toate localitățile. 

 Cum exploatăm noi această resursă prețioasă? Cum putem noi îmbina datele bogate pe care OSM le are deja în multe locuri și pe care în mod evident ne dorim să le păstrăm, cu setul de date INEGI? Procesul de îmbunătățire a hărții OSM nu este unul direct. De exemplu, în cazul unei mici localități din mijlocul  Mexicului,San Angel Zurumucapio, OSM are doar arterele principale de trafic (imaginea din stânga), iar dacă ne uităm la imaginea Bing (dreapta), este clar că aproape întreaga așezare nu este cartografiată: 

În acest caz, INEGI are majoritatea dacă nu toate drumurile din această localitate în setul lor de date:

Pentru a fi pe aceeași pagină, atributele datelor INEGI trebuie să fie convertite într-un marcaj potrivit OSM. Următorul pas ar fi să fuzionăm cele două seturi de date (datele OSM preexistente și INEGI) cu instrumentul nostru intern. Instrumentul ia drept input atât un fișier OSM de bază cât și fișierul de îmbunătățire INEGI, apoi le va compara și combina pe cele două și va propune un set de schimbări pentru datele OSM de bază, într-un fișier rezultat (output) care poate fi importat în JOSM. 

Chiar dacă instrumentul se descurcă foarte bine cu combinarea datelor OSM cu fișierul de îmbunătățire, tot este necesară o verificare manuală înainte de upload-ul final pentru a evita bug-uri precum: margini din afară, suprapunere sau drumuri duplicate și erori de conectivitate. 

Deținând aceste dimensiunii, acest tip de lucrare necesită un mare volum de muncă, care nu poate fi realizată de o echipă mică de analiști de hărți. Tocmai aici este vitală colaborarea cu comunitatea OSM, prin desfășurarea sarcinilor prin Tasking Manager și MapRoulette. Dacă acest subiect v-a atras atenția, vă așteptăm cu drag la adunările noastre OSM (organizate lunar) pentru a afla mai multe despre OSM și a vă alătura acestui efort deschizător de drumuri.  

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects